'Veroordeelde moslimterrorist keert terug bij de VVD in de Tweede Kamer'

• zaterdag 14 januari 2023
  • Categorie: , ,
  •  Soumaya Sahla, veroordeeld voor deelname aan een terreurorganisatie, is bezig met een terugkeer binnen de landelijke VVD.

14-1-2022

Dat maakt de voormalig Hofstadgroep-lid bekend in een uitgebreid interview met het AD. Volgens PVV-leider Geert Wilders, die sinds 2004 door onder meer het toedoen van de Hofstadgroep niet meer in vrijheid kan leven, is dit een 'levensgevaarlijke' ontwikkeling.

Een jaar geleden ontstond er ophef in Den Haag toen bekend werd dat Soumaya Sahla, een voormalig lid van een terroristische organisatie, een hoge functie genoot binnen de VVD in de Tweede Kamer. Sahla was in het verleden lid van de Hofstadgroep, de terreurgroep die nota bene na de moord op Theo van Gogh bedreigingen had geuit richting Ayaan Hirsi Ali én Geert Wilders.

Laatstgenoemde kaartte de kwestie een jaar geleden aan. Wilders vond het niet kunnen dat iemand, die mede verantwoordelijk was voor het ontnemen van zijn vrijheid, werkzaam was in hetzelfde gebouw waar ook hij, zwaarbeveiligd, rondloopt.

De kwestie werd uiteindelijk beslecht doordat Sahla met stille trom vertrok uit Den Haag. Maar nu blijkt, een jaar na dato, dat Sahla bezig is met een terugkeer bij de landelijke VVD.

Wilders noemt het dan ook levensgevaarlijk dat Sahla weer terug wil keren in Den Haag: 'Veroordeelde moslimterrorist keert terug bij de VVD in de Tweede Kamer. Ze was lid van de Hofstadgroep die me wilde vermoorden. Levensgevaarlijk.'

NieuwRechts

Deze Regering, gesteund door PvdA en GL, denkt dat ze zich werkelijk alles kan permitteren en eigenlijk is dat ook zo want zolang er geen lid van de oppositie in de 2e Kamer vermoord wordt kan alles.