’Te hoge spanning in Wieringermeer’

Mike Deutekom 16-7-2019

Oproep

Andere gedupeerden

De redactie van deze krant komt graag met andere gedupeerden in contact die last hebben van een te hoge spanning op het net. Zij kunnen mailen naar redactie.sc@nhd.nl.

Windturbines en zonnepanelen zorgen onder meer voor hogere (piek)spanning op het 10 kilovolt-middenspanningsnet in de Wieringermeer. Dat zegt onderneemster Hanneke Meskers, die samen met haar man Wout kwekerij De Oosterkwel aan de Oosterterpweg bij Wieringerwerf runt.
    Ze vreest brand door kortsluiting in apparatuur. ,,Er zijn dit jaar al twee frequentiemeters ter waarde van drie mille kapot gegaan.’’

Volgens Meskers (geen directe familie van wethouder Theo Meskers van Hollands Kroon) werd zij begin dit jaar door een installateur gewezen op de hoge spanning op het stroomnet. ,,Wij hadden een spanning van rond de 260 volt en dat is niet bevorderlijk voor de computers, motoren, kachel en frequentieregelaars et cetera in ons bedrijf. Daarop hebben we contact gezocht met netbeheerder Liander. Er werd geconstateerd dat over het algemeen de netspanning hoog was en bij ons zeer hoog.’’

Volgens Meskers is dat het gevolg van de teruglevering van stroom uit zonnepanelen en windturbines op het middenspanningsnet.
    Navraag bij Liander biedt niet gelijk duidelijkheid. De zaak wordt uitgezocht. Bij Hollands Kroon zijn geen andere klachten bekend.

Noordhollands Dagblad

Het groene sprookje stort vanzelf wel in elkaar als het tot de mensen doordringt hoe verschrikkelijk ze belazerd worden.

Er komen steeds meer windmolens, meer zonnepanelen en het is de bedoeling van deze idiote regering dat er ook veel meer elektrische auto's komen. De vraag is hoe het elektriciteitsnet dat allemaal moet gaan verwerken.
    Heel simpel, dat kan het net nooit aan dus we worden eerdaags geconfronteerd met torenhoge kosten van een nieuw elektriciteitsnet, met daarbij een heel stel nieuwe GAS O0F KOLENGESTOOKTE CENTRALES.
    En dat allemaal voor 0,04 % CO2. Een verstandig mens gelooft het allang niet meer, maar het aantal dombo's in Nederland houdt gelijke tred met de import van de zwakzinnige moslims uit Afrika.

Helaas is dat ook een nadeel van de klimaathoax die uitsluitend dient om de middenklasse in Nederland naar armoede te verhuizen, en de grootaandeelhouders van multinationals en banken nog rijker te maken. Daarnaast is alles wat leeft de dupe van windmolens. Waarom worden omwonenden van windmolens niet gewaarschuwd voor de schadelijke gevolgen voor hun gezondheid door het college van B&W van Hollands Kroon? Of mogen ze dat niet vanuit Haagse wetgeving, die ook de gemeenten verplichten wil om overal 5G antennes te plaatsen, waarvan bekend is dat ze vernietigend zijn voor al het leven?