NASA weerlegt IPCC-wereldklimaatrapport: Antarctische ijskap groeit

Datum:
  • zaterdag 18 mei 2019
  • in
  • Categorie: , ,

• Al in 2015 bevestigde een NASA-studie dat de Antarctische poolkap sterk groeit.

NASA kwam zelfs tot de conclusie dat de onderzoeksresultaten van het IPCC-rapport (World Climate Report) in tegenspraak zijn met de resultaten van het NASA-onderzoek. Volgens de studie is de voorspelling van het IPCC dat de poolkappen zullen smelten en de zeespiegel zal stijgen onjuist.

Volgens de laatste satellietgegevens is de ijskap tussen 1992 en 2001 met 112 miljard ton ijs per jaar toegenomen. Tussen 2003 en 2008 is de ijskap met 82 ton ijs per jaar toegenomen. De belangrijkste gletsjeronderzoeker van de NASA, Dr. Jay Zwally, zei dat de NASA-studie in wezen consistent was met andere studies dat de ijskap op het Antarctisch schiereiland en West-Antarctica aan het toenemen was. Het goede nieuws is dat Antarctica momenteel niet bijdraagt tot de stijging van de zeespiegel, maar deze met 0,23 millimeter per jaar verlaagt.
    In 2008 rapporteerde de “Welt” over het uitsterven van de ijsberen op Antarctica. Dit verslag is echter een “mythe”, aangezien de ijsberenpopulatie zich volgens het NASA-rapport momenteel op een recordniveau bevindt. In het licht van deze cijfers lijkt de theorie van het broeikaseffect zeer “onwetenschappelijk”: de atmosfeer van de aarde bestaat voor 78% uit stikstof, 21% uit zuurstof, 1% edelgassen en 0,028% CO2. De natuur zelf produceert ongeveer 96% van deze CO2. De overige 4% wordt door de mens geproduceerd, d.w.z. 0,00152% CO2 van de gehele atmosfeer. Het is niet alleen onwaarschijnlijk dat dit kleine percentage verantwoordelijk zal zijn voor een globale klimaatverandering, maar het is ook complete kwats.
    Feit is echter dat de huidige klimaatpolitiek duizenden mensen laat sterven. De productie van bio-ethanol leidt tot hogere voedselprijzen en kost de armste mensen in de wereld eenvoudigweg hun leven. De meerderheid van de mensen die geloven in de door de mens veroorzaakte klimaatverandering, weet niet dat de theorie van de antropogene opwarming van de aarde niet wetenschappelijk bewezen is. Het is een pure theorie. Het Protocol van Kyoto en het beleid van de Duitse regering en de Groenen zijn dus gebaseerd op het verslag van het Intergouvernementeel Panel inzake klimaatverandering dat niet is bewezen. Talrijke wetenschappers die ooit hun naam aan dit rapport hebben gegeven, zijn inmiddels van gedachte veranderd. In 1995 heeft Angela Merkel, de toenmalige federale minister van Milieu, met haar “Berlijnse mandaat” een beslissende bijdrage geleverd aan deze fraude.
    Het onderwerp “klimaatbescherming” heeft al tot talrijke scheeftrekkingen geleid. Achtergronden worden meestal genegeerd.
    Bron:
    NASA widerlegt Weltklimabericht: Antarktis-Eis-Polkappe wächst

FENIXX

Kees zei

Anoniem zei

IPCC rapporten pff. Politici van over de hele wereld worden ingevlogen om met handopsteking te stemmen over de aangedragen stellingen. Komt geen echte wetenschap, laat staan wetenschappers met kennis van zaken aan te pas. Klimaat is slechts een hoax om een nieuwe industrie te ontwikkelen die we letterlijk zien in de vorm van subsidie slurpende windmolen- en zonneparken en de volledige kaalkap van Nederland zodat de bomen in palletvorm kunnen worden opgestookt in de bomencrematoriums (biomassa centrales).

Rik Willemen zei

FACTCHECK!
    Kom op jongens, doe eens een beetje research in plaats van een schimmig Duits artikel met veel uitroeptekens te linken alsof het een wetenschappelijke bron is.

Hier is de originele publicatie bij NASA zelf:

En hier is een artikel dat uitlegt waarom klimaatsceptici graag deze studie citeren, en waarom dit onjuist is:

Er staat bij de originele publicatie het volgende:
    NOTE: The findings reported here conflict with over a decade of other measurements, including previous NASA studies. However, challenges to existing findings are an integral part of the scientific process and can help clarify and advance understanding. Additional scrutiny and follow-up research will be required before this study can be reconciled with the preponderance of evidence supporting the widely accepted model of a shrinking Antarctic ice sheet.

Drie grote studies na die van Zwally uit 2015 gebruikten andere meetmethodes en kwamen erop uit dat de meetmethode in de studie van 2015 incorrect was.

Zwally zelf zei bij de publicatie in 2015 het volgende:
    "When our paper came out, I was very careful to emphasize that this is in no way contradictory to the findings of the IPCC report or conclusions that climate change is a serious problem that we need to do something about. I know some of the climate deniers will jump on this, and say this means we don't have to worry as much as some people have been making out. It should not take away from the concern about climate warming."

Anoniem zei

Ieder rekenmodel wat gebruikt wordt door de klimaatanalisten is gebaseerd op menselijke gegevens en die gegevens worden gemanipuleerd want wetenschappers die de realiteit openbaar maken worden ontslagen of gedemoniseerd.

Anoniem zei

Anoniem 1, ipcc-rapporten worden door heel veel wetenschappers uit de hele wereld geschreven. Niet door politici. DEn conclusie van hun onderzoek is misschien niet wat je wilt horen, maar al die wetenschappers hebben er echt meer verstand van dan jij.

Unknown zei

En wat indien de klimaatverandering nu eens veroorzaakt wordt door datgene wat er voor zorgt dar we 4 verschillende seizoenen hebben in de loop van een jaar nl. de precessie van de aardas?

Dekker zei

De gegevens voor Klimaatmodellen worden door mensen aangeleverd, dat houdt dus in dat er mee gemanipuleerd kan worden. Inmiddels is wel duidelijk dat vooral de oudere integere wetenschappers genoeg hebben van die gemanipuleerde gegevens en aan de bel trekken. Jongere wetenschappers die niet publiceren wat de politiek wil lopen de kans hun goedbetaalde baan te verliezen(zo ook de Canadese wetenschapper die aantoonde dat het prima met de ijsberen gaat. Ook de onderzoeker naar het Great Barrier Reef heeft dat ervaren). Inmiddels is ook al lang bekend dat wetenschappers die een andere mening hebben gebaseerd op feiten niet meer voor subsidies van de overheid, of in ons land van de Postcode Loterij, in aanmerking komen. Vooral jongere wetenschappers die afhankelijk zijn van Overheid subsidies nemen een loopje met de waarheid, precies dus wat de politiek van ze verwacht. U kent ongetwijfeld het gezegde: wiens brood men eet wiens woord men spreekt.
    De laatste anoniem schijnt het nog steeds niet te begrijpen, het IPCC is een politiek afdeling van de VN en die VN is tegenwoordig een communistische beweging waar we helemaal niets goeds van kunnen verwachten.

Anoniem zei

Sinds wanneer leven er ijsberen op Antarctica?