Gezin Imming hoeft bedrijfswoning in Wieringerwerf nog niet uit

• donderdag 16 mei 2019
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Trucker Paul Imming en zijn gezin hoeven hun bedrijfswoning in Wieringerwerf nog niet uit.
    Winnie van Galen 16-5-2019

Dat heeft de bestuursrechter bepaald in een kort geding dat Imming tegen de gemeente Hollands Kroon heeft aangespannen.
    In het besluit heeft de voorzieningenrechter meegewogen dat er tussen de gemeente en Imming over de kwestie nog gesprekken gaande zijn.
    ,,Het belang van de gemeente om te handhaven weegt niet zo zwaar als het belang van Imming en zijn gezin, in afwachting van de uitkomst van de gesprekken met het college, niet te hoeven verhuizen’’, aldus de bestuursrechtbank.
    Die gesprekken zijn er gekomen op aandringen van de gemeenteraad. In een ultieme poging een verhuizing te voorkomen, kreeg Imming tijdens een raadsvergadering in april steun van ondernemers en omwonenden.
    Zij pleitten ervoor dat Imming op Schelphorst 58, waar het gezin inmiddels dertien jaar woont, kan blijven zitten.
    Mede als gevolg hiervan wilde de politiek dat wethouder Theo Groot met de familie ging praten. Dat was tot dan toe niet gebeurd omdat de wethouder niets te bieden had, liet hij weten.
    Het eerste gesprek is begin mei geweest. Daarin is afgesproken dat Imming tot 23 mei de tijd heeft om door hem aangedragen oplossingen nader te onderbouwen.
    De bedrijfswoning van de familie Imming heeft geen legale status. Om die situatie om te buigen is een herziening van het bestemmingsplan nodig. De gemeente wil hieraan in principe niet meewerken omdat bewoning van een bedrijfsterrein nadelig kan uitpakken voor ondernemers.
    Om precedentwerking te voorkomen verordonneerde Hollands Kroon dan ook dat Imming op zoek moest naar een ander huis.
    Noordhollands Dagblad

___________________________

Lees ook:  8-5-2019 Imming: Hollands Kroon heeft twee gezichten

Waarom was de woning wel legaal toen het nog gemeente Wieringermeer was? B&W van Hollands Kroon en het ambtenaren apparaat krijgen steeds meer weg van een soort dictatuur. Luisteren naar de mammon en anders veranderen wij je leven in een hel, het is niet het eerste geval waarin deze werkwijze wordt gehanteerd vanuit het college van B&W.... . De burgemeesters wissel heeft dus geen enkel effect gehad, het gaat op dezelfde voet verder met deze zogenaamd sociale burgemeester die als hoofdzaak zichzelf in de picture zetten heeft blijkt uit alle publicaties in lokale en regionale media. Is Hollands Kroon nog te redden voordat boze inwoners in opstand komen om de mammon te verdrijven?

Heel Nederland en eigenlijk heel de EU is bestuurlijk een puinhoop, maar Hollands Kroon steekt er met vlag en wimpel boven uit.
    Een schande dat de bestuurders van deze boerengemeenschap door diezelfde gemeenschap in staat wordt gesteld hun asociale en dictatoriale beleid voort te zetten.