Burgemeester Nawijn gaat niet voor tweede termijn

• maandag 16 oktober 2017
  • Hollands Kroon - Burgemeester Nawijn heeft de gemeenteraad van Hollands Kroon laten weten dat hij, anders dan hij zich eerder had voorgenomen, geen gebruik maakt van de mogelijkheid tot herbenoeming.

Deze beslissing heeft de burgemeester voor zichzelf enkele weken geleden genomen.

Burgemeester Nawijn: “Ik zal mij vanzelfsprekend ook het laatste jaar van mijn ambtstermijn, met dezelfde energie en positieve instelling, blijven inzetten voor Hollands Kroon.”

De huidige ambtstermijn van burgemeester Nawijn loopt af op 1 september 2018.

Noortje Slot

Woordvoerder
    Gemeente Hollands Kroon

Postadres:          Postbus 8, 1760 AA Anna Paulowna

Telefoon:            088-321 5134 / 06-128 995 55

Bakker zei

Toch nog een heel klein beetje voeling met de inwoners van HK.
    Ben benieuwd hoeveel lijken er uit de kast vallen als het baasje is opgestapt.
    Ze zeggen ook wel: "de ratten verlaten het zinkende schip".

Jervin Tonneman zei

Eindelijk ze moeten eigenlijk zinkend ten onder gaan, maar wat is dit toch een ongekend zooitje schorem

Sam Kooy zei

Nawijn's zelfbenoemde positieve instelling pakte keer op keer, keer op keer en andermaal keer op keer negatief uit. Voorbeelden te over. De druppel die de emmer waarschijnlijk deed overlopen was de kritiek van de raad op het college. Met name kritiek op de portefeuillehouder financien, Meskers, die overigens namens het verantwoordelijke gehele college sprak. De oppositie diende een afkeurende motie in tegen het financiele wanbeleid die niet werd gesteund - zoals gewoonlijk in Hollandskroon - door de raadsleden van de VVD, Senioren HK, Lada en het CDA. Zij bleven, ondanks de wanboel, het college in zijn geheel steunen. Na de raadsvergadering heeft hij waarschijnlijk de uiteindelijke afweging gemaakt, óók gezien zijn geschiedenis, door op te stappen. Waarmee een felicitatie in de richting van de inwoners van HK van harte op zijn plaats is. De rol van Nawijn als burgemeester is hiermee in ons vaderland en mede ten opzichte van de CvdK Remkes, definitief uitgespeeld !

Deze gaat het einde van zijn termijn niet eens halen...de beerput is nog niet eens geopend

Sam Kooy zei

"dezelfde energie en positieve instelling" zrgt Noortje de bekende woordvoerster van o.a. Nawijn. Noortje weet er voor de gemeente in háár vertalingen altijd wel een dik voordeel voor het gemeentebestuur uit te slepen. Als zouden de "normale" burgers (een andere VVD'er) dit niet door hebben. Die "energie" van Nawijn is er uitsluitend een tje met een uiterst negatieve kant naar de burger toe. Zijn gezichtsuitdrukking tijdens de raadsvergaderingen zegt al genoeg. Positieve instelling ? Nawijn: waar haal jij het vandaan. Jij hebt niet anders gedaan dan mensen figuurlijk in elkaar trappen. Jij bent er nu een die voor elke ingezetene van Hollandskroon aanleiding is de vlag uit te steken zich verlost voelende van de grootste leidinggevende ellendeling sinds jaren ! Jouw spel is uitgespeeld !

POSITIEVE instelling. Alleen maar een negatieve man is het.
    Ikke, ikke, ikke, nog een keer ikke en als ik jullie allemaal
    heb beledigd nog een keer ikke.
    Gelukkig gaat hij weg; erger kan het niet worden, wie hier ook
    voor terugkomt.
    Een VVD- er met een bord voor zijn kop.

Een afspraak met hem hebben, half uur te laat op komt draven, hier iets van zeggen, nou toen waren de poppen aan het dansen.
    Hoe durfde een burger hem de les te lezen!

Een schoft is het.

Geschikt