Laat onze schelm Jaap met rust!!!

• dinsdag 1 november 2016
  • Arme Japie. Wat onze burgervader nu allemaal weer over zich heen krijgt. Demeerpeen.nl, De Telegraaf, het Noordhollands Dagblad, Hart van Nederland, Dumpert - waar zij zijn eigenlijk mee bezig?

Door: Frank Ottens  Uitgegeven op 30-10-2016 om 18:06

Want laten we niet vergeten dat Japie en zijn koppelbaashulpje Theo Meskers hier in onze regio heel veel werkgelegenheid hebben gecreëerd. Jazeker, voor al die arme mensen uit Polen, Roemenie en Hongarije. En het is slechts wachten op de invasie van al die gemoedelijke mensen uit de Oekraïne. Gezellig, zoveel verschillende culturen!

Bovendien, Japie declareerde het afgelopen boekjaar slechts 13.000 euro.

Nee, we moeten juist blij zijn met zo'n topbestuurder. En gelukkig is-ie zo gewoon gebleven. Totaal geen arrogantie valt er bij hem te bespeuren.

Mijn sympathie ontstond ooit tijdens eens interview met de vaak zo geplaagde burgemeester. Wat een professional! Hij woof alle commotie omtrent zijn woonboot gewoon lachend weg. Achterover hangend in zijn stoel, met de handen ineengevouwen op de borst, sprak hij uiterst voldaan over zijn lekkere leventje. Jawel, hier zat een man die zichtbaar van zichzelf hield. Haast herkende ik mezelf een beetje in hem...

Met andere woorden: bedankt, Commissaris van de Koning, meneer Remkes, u had het prima ingeschat: Japie past uitstekend bij ons. Hij valt he-le-maal niet uit de toon - zo'n aardappel-in-de-keel-accentje nemen we gewoon op de koop toe.

Op Wieringen is hij dan ook al lid van een exclusief whiskygenootschapje, en wordt hij steevast uitgenodigd door die toffe gasten van het Glazen Huis. Tja, in Hippo snappen ze het tenminste.

Japie is een echte drinkebroer namelijk, net als wijzelf. Slingerend zagen we hem ooit Het Stammineeke verlaten. Zichzelf afvragend: tja, waar woon ik ook alweer...!?

Dat schept toch een band.

Dus nogmaals: wij - Hipponezen - zijn juist heel blij met Japie.

Wie aan Japie komt, komt aan ons.

Don't fuck with Japie!!!

Reeds in 2009 door RTL4 uitgeroepen tot 'Kampioen Steuntrekken Onder Burgemeesters': onze Japie. Hij noemde het schaterlachend "een eretitel".

Wieringerniuws.nl

Wanneer stapt burgemeester Jaap Nawijn op??? Is daar al iets over bekend of moet er nog over vergaderd worden?

Voor iemand die dit leest hoeft er geen verdere uitleg bij en de opinie peilingen zeggen al genoeg. Het is nu genoeg geweest in deze moeilijke tijden die alle burgers van Holland Kroon al hadden. En sinterklaas moet nog komen. WE wachten maar weer af.