Declaratie-interpretatie Nawijn

• vrijdag 17 januari 2014
  • Categorie: , , ,

• Hollands Kroon -  Nawijn! Hoe lang nog?

Een VVD burgemeester die voor €25000 declareert in zijn eerste jaar en, na publicatie erover in de Schager Courant, €3700 terugstort in de gemeentekas voor teveel gedeclareerde reiskosten. Waarbij aangetekend wordt dat de foute declaratie interpretatie veroorzaakt werd door een externe kracht (Schager Courant dd 9-1-2014) die het ook allemaal niet wist maar op wie de boven hem gestelde ambtenaren/opdrachtgevers/verantwoordelijken thans maar al te graag de schuld op schuiven?

Een VVD burgemeester die af en toe in een huurwoonschuit aan de van Ewijcksvaart bivakkeert en een energierekening van ruim €600/maand heeft, wat betaald wordt door de gemeente (U dus), welk energie kwantum voldoende is om alle woonboten daar van warmte en elektriciteit te voorzien en tevens de van Ewijcksvaart op zwembadwater temperatuur te houden?

Een VVD burgemeester die vergoedingen krijgt voor familiebezoek aan zijn hutje in Ouder Amstel, die destijds in Ouder Amstel als burgemeester door de gemeente tegemoet gekomen is in het niet marktconform rentetarief (+ €50.000) voor zijn woning,wat in zijn bezit bleef, terwijl zijn officiele burgemeesterspost Heemskerk was waar hij ambtelijk woonde (hoorde te wonen) en aldaar een huurappartement had?

Een VVD burgemeester die dus zijn gezinsherenigingbezoekjes niet verder mag declareren dan Heemskerk en, omdat hij daar inmiddels de huur heeft opgezegd in Heemskerk niets meer te zoeken heeft waardoor familiebezoekdeclaraties helemaal overbodig geworden zijn; wij in HK hebben toch alleen te maken met de laatste standplaats van Nawijn en niet met de consequenties van zijn huizenkoop capriolen in zijn voorlaatste standplaats Ouder Amstel?

Een VVD burgemeester (bruto inkomen rond €100.000/jr) die een woonboot laat huren op gemeentekosten waarvan de huur wellicht binnenkort opgezegd wordt wegens verkoop van dat ding, waarvan de gemeente/burgemeester op de hoogte was bij aangaan huurcontract en die bij zijn aanstaande binnengemeentelijke verhuizing opnieuw (verhuis/herinrichting?) declaraties mag indienen ten laste van het HK plebs ( =belastingbetaler)?

Een VVD burgemeester die wegens declaratieproblematiek in Heemskerk op aandringen van de gemeenteraad vertrokken is en nu bij ons soortgelijk 'vergissingen' maakt?

Een VVD burgemeester die gewoon een goedkoop woninkje in een gewoon rijtjeshuisbuurtje had kunnen huren, wat weliswaar VER beneden zijn stand is, maar beter past bij zijn kennelijk heel ongemakkelijke fnanciƫle situatie?

Een VVD burgemeester, die unaniem door Remkes (VVD eindbaas provinciehuis te Haarlem) voorgedragen en gekozen is maar waarvan bleek dat Remkes de stemuitslag van de HK gemeenteraad niet kon of wilde tellen?

Een VVD burgemeester die aangifte deed tegen het LADA-raadslid Ravesteijn
    wegens schending van de geheimhoudingsplicht en waarvan de gemeenteraad niets wist over de financiĆ«le voorwaarden/bepalingen bij aangaan van Nawijn’s burgemeesters post te HK? Wie bepaalt die voorwaarden dan en wie houdt toezicht op de uitvoering/handhaving erop? Lekker de andere kant opkijken?

Een VVD burgemeester die HK vertrouwt wil maken met zijn Ouder Amstel en Heemskerk gewoontes?

Een VVD burgemeester waarvan de VVD in HK genoegen neemt met de uitleg van Nawijn over zijn declaratiegedrag terwijl het zeer ongebruikelijk en eenzijdig is als de persoon in kwestie dat zelf doet zodat oprecht getwijfeld mag worden aan de neutraliteit van zijn beweringen? Zie Schager Courant dd.13-1-2014.

Een VVD burgemeester die door de oude jongens netwerk leden VVD eindbaas Remkes te Haarlem en de VVD raad HK te Anna Paulowna door dik en dun gesteund blijft worden?

Hoe lang nog?

Stichting JAS

Overzicht berichten Nawijn

Deze man is niet meer te handhaven, maar dat geldt evenzeer voor de fracties die hem door dik en dun steunen.
    Helaas zijn die niet weg te sturen in een democratie als de onze waar zelfverrijking en bedrog door talloze bestuurders eerder regel als uitzondering is.

Dit artikel lezende is het nog veel erger als dat meeste mensen waarschijnlijk al dachten,
    De vraag is hoe het met de kennis van de raadsleden gesteld is, wisten die van deze wantoestanden?

Zo kennen we onze bestuurders tenminste weer.
    Het is een dagelijks terugkerend beeld in de kranten van stelende politici in Nederland en Europa, maar het komt inmiddels zo vaak voor dat we er aan beginnen te wennen.
    Het is dat een journalist van het Noord Hollands dagblad het declaratiegedrag van Nawijn controleert want als onze slapende raadsleden het hadden moeten controleren, wat overigens hun plicht is, dan hadden we tot Sintjuttemus kunnen wachten.

Huld aan de journalist van het Noordhollands dagblad die

Sam Kooy zei

Redactie Jas. Ik zou het niet beter hebben gedaan. De tijd van de gemeenteraadsverkiezingen kan niet snel genoeg komen om dit soort zakkenvullers te elimineren (figuurlijk dan). Evenwel: Remkes blijft de baas ..................