VVD neemt genoegen met uitleg van Nawijn

• donderdag 16 januari 2014
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - De VVD in Hol­lands Kroon ziet geen aanleiding ac­tie te ondernemen richting burge­meester Jaap Nawijn (ook VVD),...
    Martijn Gijsbertsen

.... nu gemeenteraadsleden recent uitleg hebben gekregen over zijn declara­ties en vergoedingen. De liberalen begrijpen de ophef die is ontstaan, nadat deze krant heeft bericht dat Nawijn in zijn debuutjaar bijna 24 mille declareerde. En hij uiteindelijk 3700 euro aan onte­recht genoten reiskosten terugstort­te in de gemeentekas. „Maar hij heeft niet bewust naast de pot gepiest", stelt fractievoorzitter Jan Swaag. „De burgemeester wordt ten onrechte door de buitenwacht veroordeeld. Hij maakt gebruik van wettelijke rechten. Al kun je best discussie voeren over de hoogte van gemaakte kosten en moet daar altijd en door iedereen sober mee worden omgesprongen."
     _____________________________________________________
    Bonnetjes

Het opvragen van de declaraties van burge­meester Jaap Nawijn door deze krant heeft ervoor gezorgd dat Hollands Kroon nu een andere methode voor de 'bonnet­jesadministratie' hanteert. De oude manier was volgens zegsvrouw Chan­tal Kolleman 'niet zo heel erg overzichtelijk en wei­nig gestructureerd'. ________________________________________________

Na vragen van deze krant en opposi­tiepartij Lada blijkt dat Nawijn de woonark in Van Ewijcksluis - die de gemeente sinds februari รก 800 euro per maand voor hem huurt - voor dik 6500 euro heeft laten schilde­ren, behangen en stofferen. Ruim 5800 euro daarvan, de maximale vergoeding, is vergoed. De rest heeft Nawijn zelf betaald. 'Er diende het nodige te gebeuren', luidt zijn uitleg op de Ladavraag of de woonboot in goede verhuurbare staat was.

NHD

Overzicht berichten Nawijn

Het niveau van onze bestuurders is laakbaar, immers Burgemeester Nawijn heeft precies dezelfde streken uitgehaald in Heemskerk. Daar moest hij toen vertrekken vanwege zijn illegale praktijken en desondanks werd hij met open armen in HK ontvangen waar hij in dezelfde fouten vervalt.

Dan stelt een stel zwak begaafden van de VVD dat hij niet buiten de pot heeft gepiest, hoe krijg je het als VVD voor elkaar om zulke onzin te verkondigen.

Burgemeester Nawijn heeft ook voor 7400 euro aan energiekosten gedeclareerd.

Misschien kunnen onze slapende raadsleden eens uitzoeken hoe het mogelijk is dat een burgemeester dergelijke kosten declareert terwijl hij pas op 1 februari 2013 is ingeschreven op zijn woonadres in Van Ewijcksluis?
    Het opvragen door een journalist van het NoordHollands Dagblad naar zijn declaraties moet ruim voor 1 januari van dit jaar bebeurd zijn, zeker gezien het werktempo van het ambtenarenapparaat, dus hoe kan het dat een burgemeester in zeg 8 a 9 maanden tijd een dergelijke rekening heeft of heeft hij heel Van Ewijcksluis van energie voorzien?

Het kan toch niet zo zijn dat de bewoners van Hollands Kroon ook nog de rekening moeten betalen voor zijn andere woonadres terwijl zijn daar woonachtige echtgenoot een inkomen heeft van ruim 90.000 euro?

Het niveau van onze bestuurders is laakbaar, immers Burgemeester Nawijn heeft precies dezelfde streken uitgehaald in Heemskerk. Daar moest hij toen wel vertrekken, hij zou niet herkozen worden en desondanks werd hij met open armen in HK ontvangen waar hij in dezelfde fouten vervalt.