Week 6: VVD sociaal en overlast windmolens.......

• maandag 13 februari 2017
  • Categorie: , , , , ,
  • Hollands Kroon - Hoogte en dieptepunten van week 6 van 2017 (5 febr. tot 12 febr.).

Plaats 1

Meskers (VVD) en sociaal

Meskers (VVD) vindt precario-kosten asociaal; bij ons (Hollands Kroon) doen wij dat niet en in Schagen doen ze dat wel. Asociaal volgens de VVD, een partij die, net als de stille vennoot PvdA, niet echt bekend staat als sociaal.

Hoe komt het nu dat de VVD opeens sociaal geworden is wat in strijd is met hun statuten.

Volgens JAS is er een andere beredeneringsoptie mogelijk;
    recent stapte VVD-raadslid Op deWeegh uit de Raad omdat hij directeur van 'Breedband Hollands Kroon' geworden is en niet de indruk van belangenverstrengeling wilde wekken.
    En Op de Weegh had geen problemen met belangenverstrengeling toen hij als raadslid een subsidie voor Breedband organiseerde?

En nu de sociale kant van Meskers; is hij sociaal in VVD opzicht. Zou het niet zo zijn dat Meskers geen precariobelasting wil in Hollands Kroon nu de VVD-baby, 'Breedband Hollands Kroon' pas geboren is en voorlopig vertroeteld moet worden, totdat hij misschien ooit levenskrachtig wordt waarna fris en vrolijk die belasting alsnog ingevoerd gaat worden.

Meskers vooral voor de wijze waarop gebracht - 5 punten

Plaats 2

Vergoeding molens achtertuin

De gemeente Heerhugowaard biedt enkele ‘erge’ gevallen een afkoopsom aan van rond de 11.000 en 7500 euro als zijnde een planschadevergoeding.

Eind november 2016 heeft de RvS Heerhugowaard een stevige tik op de neus gegeven. Heerhugowaard kreeg tien weken om alsnog een aanvaardbare schaderegeling voor de families vast te stellen. Dit moet nog afgehandeld worden.

Ook stelde de RvS dat de windmolens voor veel meer overlast zorgen dan waar de gemeente zelf vanuit gaat. De molens staan op ongeveer 350 meter en op die afstand heeft dat grote gevolgen voor de bewoners, stelde de Raad van State.

In Hollands Kroon zijn meerdere plaatsen waar windmolens op korte afstand van woningen staan (Oostpolder, Wieringerwaard, Kneeskade, Groetpolder, Jaagpad, Wieringermeer, Nieuwe Niedorp), waar de mensen onder lijden, die ook al jaren procederen en waar de gemeente (Meskers) niets aan doet; VVD was wel zwaar TEGEN windmolens.

Redactie JAS