Waarom Rutte? Hoe Rutte topkandidaat voor de NAVO werd

• zondag 3 maart 2024
  • De NAVO, het machtige internationale bondgenootschap, zoekt een nieuwe secretaris generaal.

2 mrt 2024

De NAVO, het machtige internationale bondgenootschap, zoekt een nieuwe secretaris generaal. En dat betekent lobbyen, druk bellende wereldleiders en gesprekken in achterkamertjes om uit het vraagstuk te komen: wie wordt de nieuwe NAVO-baas? En Mark Rutte maakt een grote kans. En met de steun van alle grote NAVO-landen achter hem kan het haast niet meer veranderen. Welke uitdagingen staan hem dan te wachten als Secretaris-Generaal? En wat betekent het voor Nederland als onze demissionair premier vertrekt? We bespreken het met twee NAVO-experts en onze eigen duiders. #Rutte #NAVO #vacature Meer video’s? Abonneer, zet je belletje aan en laat een reactie achter. Volg ons ook op Instagram:   / nieuwsuur   Bij Nieuwsuur vind je elke zaterdag een nieuwe video. We geven verdieping en context. We controleren de macht. Respectvol en kritisch. Bij Nieuwsuur zie je indringende verhalen die je raken en aan het denken zetten. 00:00 Intro 00:56 Vacature bij de NAVO 06:47 De procedure 12:04 Waarom Rutte?

Nieuwsuur

16:48 Gevolgen voor Nederland