Verslag van het VVD-congres

• zaterdag 27 januari 2024
  •  Hier mijn korte verslag.

Verslag van het VVD-congres

(Door: “Angélica”)

Op verzoek van Dhr. Bron was ik aanwezig bij de opening van de algemene ledenvergadering van de VVD. Hier mijn korte verslag.

Voorzitter Eric Wetzels opende de vergadering: Dames en heren en iedereen die in transitie is, welkom op deze 157e algemene ledenvergadering van de Volksverlakkers, Vuilakken en Dagdieven! We hebben een druk programma en daarom beginnen we meteen met het afscheid nemen van een groot deel van Ruttes klapvee, dat ten gevolge van de desastreus verlopen verkiezingen noodgedwongen de Tweede Kamer moest verlaten. Ongegeneerd stemden ze in met het onveiliger maken van Nederland door terreurverdachten, verkrachters en drugsdealers massaal binnen te laten. Ook gingen ze akkoord met de energietransitie die inmiddels hele steden plat legt en de economie verder zal ruïneren: graag Uw applaus voor deze liberale kanjers!

“Klap-klap-klap”

Zoals U weet is belangenverstrengeling een van onze belangrijkste doelstellingen om de politiek in te gaan en menig VVD´er is er rijk door geworden, nietwaar Cora?

“Klap-klap-klap”

Ja, mevrouw van Nieuwenhuizen, U bloost, maar schaam U niet, ons-kent-ons immers! Onze penningmeester gaat voor de ABN-AMRO-bank werken, maar mocht, ondanks dat hij het heeft voorgesteld, helaas niet beide functies behouden en zal dus ook afscheid van ons moeten nemen. We hebben maar één kandidaat om hem op te volgen dus bij deze is hij benoemd, zo gaat dat tegenwoordig.., Rutte – Verdonk gedoe willen we immers liever voorkomen, we zijn al genoeg verdeeld als ik zo naar de fracties van de Eerste en de Tweede Kamer kijk! Aan de andere kant, op die manier hebben we wel altijd meerdere ijzers in het vuur liggen en proberen we zowel linkse als rechtse kiezers te lokken! Noem dat achterbaks, maar onze politieke leider Mark Rutte had ook nooit last van een ruggengraat en inmiddels is elk partijlid zo soepel als teflon, glibberig als een aal, gewetenloos, en leugenachtig tot op het bot!

Partijleden, geef hem Uw applaus, voor de laatste keer, MARK RUTTE!!!

“Klap-klap-klap”

Ja, dank U voorzitter. Het is echt heel bijzonder dat ik hier vandaag nog één keer het woord tot U mag richten en heel in het bijzonder tot U, mevrouw Yesilgöz. Wat ik de laatste dertien jaar heb geleerd, is dat je heel veel inspiratie uit de Nederlandse spreekwoorden kunt halen.

Allereerst natuurlijk: ‘De leugen regeert’, ja lieve mensen, dertien jaar lang!!!

(De voorzitter gaat uit zijn dak en Mark krijgt een staande ovatie: “Klap-klap-klap”)

‘Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel’ is nooit op mij van toepassing geweest. Ik grapte dan altijd ‘DAT IK ER GEEN ACTIEVE HERINNERING AAN HAD’!

Wha-ha-ha-ha-ha, wha-ha-ha-ha-ha. (De hele zaal ligt dubbel van het lachen)

En ‘Een halve waarheid is een hele leugen’ gold niet voor mij, ik vertelde altijd HELE LEUGENS!

Wha-ha-ha-ha-ha, wha-ha-ha-ha-ha.

‘Een leugenaar moet een goed geheugen hebben’, ‘DAT IK ER GEEN ACTIEVE HERINNERING AAN HAD’ was dus ook mijn allergrootste en zeker de allerbeste leugen.

“Klap-klap-klap-klap-klap-klap en instemmende geluiden.”

En zoals U allen als VVD’ers weet: ‘EEN LEUGENTJE OM BESTWIL IS GEEN ZONDE’

Wha-ha-ha-ha-ha, “Klap-klap-klap-klap-klap”

‘Er zijn kleine leugens, grote leugens, statistieken en… MARK RUTTE!

“Klap-klap-klap-klap-klap”

En ‘Kleine leugens leiden tot grote leugens’, MAAR NIET BIJ MIJ, IK BEGON ALTIJD MET DE GROTE!

(Dilan veegt de tranen van het lachen van haar gezicht)

‘Leugens hebben korte benen, en Frans is een schranspans!’

(Nu doet de voorzitter ’t in z’n broek en moet zich even terugtrekken)

‘Tussen waarheid en leugen ligt een glibberig pad’ en Mark Rutte wijst naar de voorzitter als die beschaamd wegloopt.

Wha-ha-ha-ha-ha, “klap-klap-klap-klap-klap-klap-klap”

Dilan loopt naar de microfoon en zegt: “Van horen zeggen komen de leugens in ’t land!’
    Nu valt er een doodse stilte. De zaal lijkt te denken: ‘Is Yesildinges eigenlijk wel geschikt om Mark op te volgen?’

De voorzitter heeft als hij terugkomt een schone broek aangetrokken, die van Ton Elias! Als hij de microfoon overneemt van Dilan, staat hij meteen met zijn broek op de enkels…, eigenlijk zoals de hele VVD!

Door:
    “Angélica”