Kees de Kort: “Het financiële stelsel is volledig ontspoord door te veel geld en te lage rentes”

• vrijdag 5 mei 2023
  •  In deze aflevering gaan Sven Kuijpers & Robert Snijder van Wissenkerke in gesprek met onafhankelijk econoom Kees de Kort.

4-5-2023

In deze aflevering gaan Sven Kuijpers & Robert Snijder van Wissenkerke in gesprek met onafhankelijk econoom Kees de Kort. Wat betekent het omvallen van de First Republic Bank en waarom komen banken in de VS en wellicht nu ook Europa in de problemen? Ook gaat Kees samen met de heren dieper in op vragen over: het mandaat van de ECB, het depositogarantiestelsel, inflatie en de staatsschuld. En tot slot. Hoe hiermee om te gaan als burger? Overweegt u om goud en zilver aan te kopen? Dat kan via de volgende website: https://bit.ly/3xxy4sY Twitter: @Hollandgold: https://twitter.com/hollandgold @paulbuitink: https://twitter.com/paulbuitink @jorisbeemsterb: https://twitter.com/JorisBeemsterb1 @SvenKuijpers: https://twitter.com/SvenKuijpers Timestamps: 02:09 Val First Republic Bank 16:27 Banken in Europa 17:16 Schaduwbankieren 22:16 Kern van het probleem 28:01 Economische groei noodzaak? 34:08 Ander mandaat ECB? 41:36 Overheidsschuld nodig/onnodig? 52:28 Huizenbubbel 56:28 Inflatie wenselijk? 01:04:41 Wat kan de burger doen? Let op: Holland Gold vindt het belangrijk dat iedereen vrijuit kan spreken. Wij willen u er graag op attenderen dat de uitspraken die worden gedaan door de geïnterviewde niet persé betekenen dat Holland Gold hier achter staat. Alle uitspraken zijn gedaan op persoonlijke titel door de geïnterviewde en dragen zo bij aan een breed, kleurrijk en voor de kijker interessant beeld van de onderwerpen. Zo willen en kunnen wij u een transparante bijdrage en een zo volledig mogelijk inzicht geven in de economische marktontwikkelingen. Al onze video’s zijn er enkel op gericht u te informeren. De informatie en data die we presenteren kunnen verouderd zijn bij het bekijken van onze video’s. Onze video’s zijn geen financieel advies. U alleen kunt bepalen hoe het beste uw vermogen kunt beleggen. U draagt zelf de risico’s van uw keuzes. Bekijk onze website: https://www.hollandgold.nl