Elsevier Weekblad columnist Simon Rozendaal maakt zich zorgen over de opkomst van klimaatmalloten en radikalinski's

• zaterdag 20 mei 2023
  • Categorie: , ,
  • ......elk afwijkend geluid direct wordt veroordeeld en bekritiseerd.

Mark Jongeneel

Mark Jongeneel 20-5-2023

Het is ronduit verontrustend om te zien hoe Nederland, als eens behoudend en voorzichtig land, steeds meer meegaat in de woke en radicale beweging. Wat vroeger gold als nuchterheid en gezond verstand, wordt nu overschaduwd door een overdaad aan wokeness en radicaliteit, met name in de zogenaamde 'groene' hoek schrijft Elsevier Weekblad columnist Simon Rozendaal.

De maatregelen die worden genomen om het klimaat te beschermen, zijn vaak buitenproportioneel en laten Nederlandse burgers en bedrijven met onrealistische eisen achter. Een duidelijk voorbeeld van deze trend is te zien in onze stikstofnormen, die de strengste ter wereld zijn. Hoewel het beschermen van het milieu van groot belang is, moeten we ook oog hebben voor realistische oplossingen die de economie en het dagelijks leven niet onnodig belemmeren. Het lijkt er echter op dat de activisten van Greenpeace, die op belangrijke posities in ons land zijn beland, een overdreven invloed hebben op het beleid en de besluitvorming.

Daarnaast zien we een overvloed aan aandacht voor klimaatmalloten en radicale figuren in de media. Personen zoals Johan Vollenbroek, die pleiten voor het stilleggen van alle economische activiteiten, krijgen zonder enige kritische noot een platform in de Nederlandse media. Zelfs omroepen die zichzelf als 'rechts' bestempelen, zoals WNL, laten zich verleiden tot serieuze interviews met deze extremisten. Het is onbegrijpelijk dat dergelijke figuren zoveel aandacht krijgen, terwijl hun ideeën de economie en het welzijn van ons land ernstig schaden schrijft Rozendaal.

Het is niet alleen de groene agenda die steeds radicaler wordt, maar ook de maatschappij als geheel lijkt gevoelig te zijn voor deze verandering. Politieke correctheid en cancel culture hebben hun intrede gedaan, waarbij elk afwijkend geluid direct wordt veroordeeld en bekritiseerd. De vrijheid van meningsuiting staat onder druk, en het lijkt erop dat we steeds verder verwijderd raken van een open en constructieve discussie.

Steun DDS op BackMe: samen pakken we het mediakartel aan. Deze steun is heel nuttig in deze zware economische tijden. Steun ons dus! Dat kan met een groter of een kleiner bedrag... en help ons het partijkartel en het mediakartel te slopen.

Bovendien is het zorgwekkend dat sommige activisten, zoals Johan Vollenbroek, zich laten betalen door bedrijven onder het mom van 'advies'. Dit roept serieuze vragen op over hun integriteit en de motieven achter hun acties. Het is onacceptabel dat zij profiteren van de situatie, terwijl ze tegelijkertijd bedrijven dwingen om zich aan hun extremistische agenda te conformeren. Rozendaal stelt terecht dat Nederland zijn grip verliest op realisme.

DDS

Of het nu door de klimaatmalloten of de opstelling van de Regering tov. Rusland met de levering van nu weer F16 vliegtuigen, de import van 250.000 halve en hele wilden per jaar (incl gezinshereniging), het maakt niet meer uit, het Nederlandse volk is verloren. In het beste geval overleven we het, in het slechtste geval begint de demente Amerikaanse pedofiel Biden met atoombommen te gooien en is de hele wereld verloren. De super rijken zoals de Rockenfellers, Soros, Beatrix en familie en Bill Gates zullen het in hun atoomvrije bunkers wel overleven, maar na verloop van tijd gaan ook zij elkaar weer te lijf. Hoe kun je als Nederlandse Regering in hemelsnaam wapens leveren aan een niet EU of NAVO land, zeker als 2/3 van de Nederlanders Oekraïne NIET bij de EU wilden 6 jaar geleden middels het gehouden referendum.