23 mei 2023: Een inktzwarte dag,

• woensdag 24 mei 2023
  • Categorie:
  •  Het kabinet in zijn totaliteit en de instemmende Kamerleden (zowel die van de Tweede, als ook de senatoren), hebben zich als criminelen tegen de democratie gedragen. Strafbaar misdadig.

Rients Hofstra 26-5-2023

Wat is er aan de hand? Waar in een goedwerkende Trias Politica de 3 poten autonoom naast elkaar functioneren, blijkt dat de regering (de uitvoerende macht) zich ook de taak van het parlement (de wetgevende macht) heeft toegeëigend. Daar blijft het niet bij, het is nog erger. Ook de 3e Triaspoot, de rechterlijke macht is onder controle van de partijpolitieke elite.

De partijelites, die altijd, soms bij toerbeurt tot de coalities behoren, hebben alle 3 de Trias Politica-poten in de binnenzak. De Kamerleden (1e én 2e) worden net als de bewindslieden uit eigen gelederen geleverd door die partijelites. Maar ook de rechters die er toe doen, hebben partijlijntjes. De meesten zijn van 66-huize, de VVD levert er best veel en vanuit het verleden zitten er nog onbegrijpelijk veel CDA’ers. Allemaal rechters die politiek gezien aardig zijn gemuilkorfd. Daarnaast zijn de rechters beperkt doordat we geen Constitutioneel Hof hebben. Wel het art. 120, die rechters verbiedt nieuwe wetten te toetsen aan de grondwet. Klaar zijn we!

Wat gebeurde er op 23 mei? Het Kabinet sleurde de pandemiewet door de Senaat (eerder al door de Tweede Kamer). Niet het Kabinet, maar het parlement zou wetgevend moeten zijn, maar helaas. De Kamers zijn middels wurgende fractiediscipline monddood gemaakt. Het zijn uitsluitend marionetten. En waarom op 23 mei? De dictatoren van vak K (Kabinet) vreesden de nieuwe samenstelling van de Senaat, die maanden geleden trapsgewijs via provinciale verkiezingen partijpolitiek zijn benoemd. De coalitie kreeg enorme klappen. Daarom moest met de uitslag van ruim 4 jaar geleden de afschuwelijke wet er nog even snel door gejast worden. En met succes blijkt nu. Wat een stelletje godvergeten criminelen tegen de democratie.

Waarom is het zo’n afschuwelijke wet? Nou, na aanvaarding kan elk volgend Kabinet bepalen dat pandemiewetgeving zonder raadpleging van de dan zittende Kamerleden kan worden uitgevaardigd. En dat terwijl de vermeende coronapandemie nog lang niet eerlijk en objectief is geëvalueerd. Was dat al wel gebeurd dan zou blijken dat deze wet een ramp gaat betekenen, omdat er tijdens de coronauitbraak vanuit Den Haag heel veel is misgegaan. Als straks 2 koeien en een halve varkenskop een CO2-scheet laten, moet heel Nederland in quarantaine. Dan kunnen de gefrustreerde boa’s opdracht krijgen, om elke burger die na de avondklok zonder mondkapje zich op straat begeeft, een knieschot toe te dienen. Want even daarvoor heeft het dan zittende Kabinet zonder onze toestemming verordonneerd dat die kruipers bewapend moeten worden.

Dit is dus ons Avondland, en echt het zou zo zomaar kunnen. Protesten, demonstraties en petities hebben nooit iets uitgericht en zullen nooit iets uitrichten. Stop er mee beste activisten, jullie worden uitgesmuigeld door de arrogante narcisten en psychopaten. Ja, psychopaten. Met droge ogen en denkend aan hun ongebreidelde machtsvooruitzichten wordt de toeslagenouders terloops meegedeeld nog even geduld te hebben, de zaak is erg complex. Maar in 2025, of uiterlijk 2030 is alles opgelost.

Of neem het woongeval van een gezin uit Oekraïne. Als ze echt voor oorlogsgevaar zijn gevlucht, dan moeten ze op hulp kunnen rekenen. Maar dit gezin krijgt meteen een nieuwe woning, waarvoor Nederlanders al jaren op de wachtlijst staan. En dan komt het: de dochter van 18 krijgt een eigen woonruimte (appartementje), want ja ze is op een leeftijd om zelfstandig te kunnen leven. Geldt uiteraard niet voor onze volwassen wordende kinderen. Dat kan in een land waar kinderen uithuis geplaatst en vervolgens dood en/of onvindbaar zijn, in een land waar boeren van hun land getreiterd worden en Groningers moeten bewijzen dat scheuren door de bevingen komen. En Rutte weet nergens van, omdat hij voortdurend met Brussel, Washington, Davos en Kiev bezig is.

Een nekschot is nog te genadig. Voor alle duidelijkheid: als rechtgeaarde pacifist bedoel ik dat nekschot natuurlijk, uiteraard en zeer duidelijk figuurlijk. Ik zou ze voor geen goud de gang naar een eerlijk tribunaal willen besparen. Want als ze stuk voor stuk worden berecht door de nog wel oprechte rechters, wil ik ze af en toe een beschimmeld sneetje oud brood kunnen toewerpen als ze in ons Nederlandse Gitmo zitten weg te kwijnen. Dus nogmaals, geen oproep tot toestanden als bij de gevangenpoort met de gebroeders Johan en Cornelis de Witt in het rampjaar, maar democratische rechtspraak.

Over democratie gesproken: het perfecte moment om na de grote schoonmaak van onze ondemocratische Augiasstal het Alternatief Staatsbestel integraal in te voeren.
    Dan kan worden afgerekend met 23 mei, de meest zwarte dag na 1672, toen Johan de Witt zijn tong en vingers moest inleveren voordat hij werd vermoord, met zwijgende instemming van stadhouder Willem III, een vermeende voorvader van onze Lex de Laatste.

Op de hoogte blijven via e-mail? Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Rients HofstraPluchen Revolutie

hh