blckbx today #178: Achtergehouden toeslagendocument | Kelderende huizenprijzen | Asielnoodklok gemeenten

• woensdag 24 mei 2023
  • Categorie: , ,
  •  Achtergehouden toeslagendocument | Kelderende huizenprijzen | Asielnoodklok gemeenten

Zie HIER  de uitzending

De eindeloze tragedie van de toeslagenaffaire duurt voort. Na jaren van flink stijgende huizenprijzen is sinds begin dit jaar de daling ingezet. Het Nederlandse asielsysteem loopt vast. Dat en meer in blckbx today.

Woensdag 24 mei 2023

In de uitzending van vanavond onder andere:

• De eindeloze tragedie van de toeslagenaffaire duurt voort. Een brief uit 2019 toont aan dat de toeslagenproblemen eerder bekend waren. De huidige afhandelingen duren volgens toeslagenouders te lang.
    • Na jaren van flink stijgende huizenprijzen is sinds begin dit jaar de daling ingezet. Gaan de prijzen volgend jaar weer omhoog of staat de woningmarktbubbel op barsten?
    • Het Nederlandse asielsysteem loopt vast. Verschillende gemeenten lopen tegen de grenzen van hun opvangcapaciteiten aan en luiden de noodklok. Onderdak kan niet meer worden gegarandeerd.

Desk: politicus Tom de Nooijer, marktanalist Frank Knopers en programmamaker Erwin Taams
    Presentatie: Sanae Orchi

blckbx

Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Als voor 100% bewezen kan worden dat ambtenaren of politici fouten hebben gemaakt die als moedwillig bestempeld kunnen worden, laat die personen dan ook mee betalen aan de door slachtoffers geleden schade. De schuldvraag zou dan niet beoordeeld moeten worden door rechters want die zijn net zo schuldig als de politiek, het zijn immers overbetaalde ambtenaren, maar door een speciale Commissie van bewezen onpartijdige mensen uit elke laag van de bevolking..