Vlam in de pan bij JA21: partijprominenten halen uit naar eigen bestuur in brandbrief

• donderdag 30 maart 2023
  • Categorie:
  •  Het geruchtencircuit maakte de laatste weken al overuren over de interne onrust en onvrede binnen JA21, maar nu is het officieel.

29-3-2023

Prominente JA21-leden, zoals Tweede Kamerleden Nicki Pouw-Verweij en Derk Jan Eppink, hebben een brandbrief naar het partijbestuur gestuurd over het gebrek aan partijdemocratie. Tevens hekelen de partijprominenten de uitgezette koers door de partijtop.

De gehele interne brandbrief is in handen van de Telegraaf. De brief over het gebrek aan partijdemocratie, de teleurstellende verkiezingsuitslag en de onduidelijke partijkoers is onder meer ondertekend door Pouw-Verweij, Eppink én Rob Roos (JA21-lid in het Europees Parlement).

Partijleider Joost Eerdmans heeft op de volgende manier gereageerd op de inhoud van de brandbrief: "Er staan dingen in die brief die ik zo niet zou zeggen (...) Ik zou die toon niet kiezen, daarom staat mijn naam er ook niet onder."

De gehele inhoud van de brief circuleert inmiddels ook rond op. NieuwRechts heeft de brief integraal geplaatst.