Robert Valentine over de scheiding van geld en Staat en noodzaak voor eigen verantwoordelijkheid

• donderdag 16 februari 2023
  • Categorie:
  •  Robert, Paul en Sven gaan dieper in op wat politieke stroming libertarisme is en hoe een libertarische samenleving er uit ziet.

16-2-2023

In deze aflevering gaan Paul Buitink en Sven Kuijpers in gesprek met Robert Valentine. Robert is bekend van zijn podcast "V for Valentine" die hij samen met Boris van de Ven presenteert. Ook was hij lijsttrekker voor de Libertaire Partij. Robert, Paul en Sven gaan dieper in op wat politieke stroming libertarisme is en hoe een libertarische samenleving er uit ziet. Ook gaan ze in gesprek over hoe Robert zijn ideale financiële systeem. Robert is een 'vrijmunter' en wil dat mensen hun eigen geld kunnen kiezen. Robert bespreekt de voor- en nadelen van zo'n systeem. Hij staat positief tegenover een Nexit maar wil wel graag dat Nederland vrije handelsbetrekkingen houdt met andere landen. Als libertariër wil Robert een kleinere overheid en moet de vrijemarkteconomie centraal staan. Tot slot spreekt hij zijn visie uit over hoe hij een steentje wilt bijdragen aan een betere wereld. Koop uw kaarten voor het evenement van Uit Je Qritisch: https://www.uitjeqritisch.nl/event/pa... Overweegt u om goud en zilver aan te kopen? Dat kan via de volgende website: https://bit.ly/3xxy4sY Twitter: @ValentineRW: https://twitter.com/ValentineRW @Hollandgold: https://twitter.com/hollandgold @paulbuitink: https://twitter.com/paulbuitink @jorisbeemsterb: https://twitter.com/JorisBeemsterb1 @SvenKuijpers: https://twitter.com/SvenKuijpers 🎟️Koop uw kaarten voor het evenement van Uit Je Qritisch: https://www.uitjeqritisch.nl/event/pa... 👉Bedankt voor het kijken naar de video. Wij horen graag wat u van de video vond en welke gasten wij nog meer moeten uitnodigen. ✅Abonneer en klik op de bel om op de hoogte te blijven van onze laatste video's: https://bit.ly/3pBzDDl ❗LET OP! Wij zullen u nooit vragen om ons te bellen of te whatsappen. U kunt ons altijd zelf bereiken via de contactgegevens onderaan de website: https://www.hollandgold.nl TimeStamps: 00:00 Intro 02:54 Libertarisme 16:20 Financiële systeem 21:30 Nexit en verschillende soorten geld 36:57 Minarchisten, Anarchokapitalisten 40:48 Centraal geleide economie vs vrijemarkteconomie 54:35 Keuzevrijheid van geld 1:13:00 Outro Let op: Holland Gold vindt het belangrijk dat iedereen vrijuit kan spreken. Wij willen u er graag op attenderen dat de uitspraken die worden gedaan door de geïnterviewde niet persé betekenen dat Holland Gold hier achter staat. Alle uitspraken zijn gedaan op persoonlijke titel door de geïnterviewde en dragen zo bij aan een breed, kleurrijk en voor de kijker interessant beeld van de onderwerpen. Zo willen en kunnen wij u een transparante bijdrage en een zo volledig mogelijk inzicht geven in de economische marktontwikkelingen. Al onze video’s zijn er enkel op gericht u te informeren. De informatie en data die we presenteren kunnen verouderd zijn bij het bekijken van onze video’s. Onze video’s zijn geen financieel advies. U alleen kunt bepalen hoe het beste uw vermogen kunt beleggen. U draagt zelf de risico’s van uw keuzes. Bekijk onze website: https://www.hollandgold.nl

Holland Gold