NCTV-engnek Aalbersberg wil totale controle van andersdenkenden: “In de Kamer, de media én aan de keukentafel”

• zondag 8 januari 2023
  • Categorie:
  •  De topman van de NCTV, Pieter Jaap Aalbersberg, heeft bij NPO Radio 1 laten weten dat er wat hem betreft ingegrepen wordt op het moment dat een Kamerlid in het parlement een zogenaamde 'samenzweringstheorie' verwoordt.

Michael van der Galien 5-1-2022

Met andere woorden, meneer wil dat de meningsvrijheid aan banden wordt gelegd.

"Zinnen uitgesproken in de Kamer, zinnen uitgesproken op de media en talkshows, heeft soms een effect opdrijvend [red. ja het is bijna onbegrijpelijk wat hij hier wil zeggen] en dat heeft invloed ook op de samenleving," aldus de dictator-in-spee.

Hoe moet je omgaan met complottheorieën in de Tweede Kamer en in de media? 'Het normeren wat wel kan en wat de grens is, kan helpen om ook voor de samenleving aan te geven wat de grenzen zijn', zegt NCTV-topman @PJAalbersberg in @DitisdeDag.

Vervolgens werd hem gevraagd of het "slim" is dat mensen als Hugo de Jonge zich omdraaien als Kamerleden van FVD dingen zeggen waar het partijkartel niet blij mee is. "Ik denk wel," aldus Aalbersbigbrother daarop, "dat je in een aantal gevallen soms wel moet normeren. Uiteindelijk heeft dit soort wat je wel en wat je niet kunnen zeggen - en daar gaat de Kamer zelf over, daar gaat u als media over, daar gaat iedereen zelf over. Maar het normeren wat kan wel en wat is de grens, helpt uiteindelijk wel mee, omdat een groot deel van het midden van de samenleving ook zoekend is, en wel wil horen waar zitten we nu in, en wat is de normering."

Je moet je er goed doorheen lezen, want de man spreekt als een geestelijk gehandicapte, maar wat hij dus eigenlijk zegt is dat Kamerleden het woord ontnomen moet worden als zij dingen zeggen die Aalbersberg en de zijnen kwalificeren als 'samenzweringstheorieën.'

Let wel, een 'samenzweringstheorie' is bij deze lieden alles waaruit blijkt dat de spreker geen moment gelooft dat de zittende macht het beste voor heeft met het volk. Dus bijvoorbeeld: dat de spreker denkt dat politici vooral uit zijn op hun eigen macht, aanzien, en het spekken van de eigen portemonnee.

Maar wacht, Aalbersberg was nog niet klaar. Oh nee. Hij ging nog veel verder.

"Dus het normeren, en ik heb altijd gezegd dat is in de Kamer, dat is in de media, maar dat is ook aan de keukentafel," zei hij daarop namelijk.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Ja, dat lees je goed. Meneertje koekepeertje bemoeit zich letterlijk met wat er gezegd wordt aan "de keukentafel" en draagt mensen blijkbaar op in te grijpen als een gezinslid iets zegt dat door Aalbersberg en zijn mede-engnekken wordt weggezet als 'desinformatie.'

Deze man is werkelijk doodeng. En daar komen die dode ogen dan nog eens bij. Brrr. Of is daar iets over zeggen nou ook al VERBODEN, meneer de NCTV'er?

Overigens is het meest zorgwekkende van alles dat presentator Tijs van den Brink, van Dit is de Dag, Aalbersberg dit soort uitspraken gewoon laat doen. Hij grijpt niet in, pakt hem niet aan, gaat niet los op de overduidelijke Big Brother-denkbeelden van het NCTV-hoofd. Zijn enige vraag is: hoe kunnen we andersdenkenden het beste aanpakken? Geen moment denkt hij: 'Oh wacht, als journalist is het juist mijn taak om de zittende macht te controleren.

Volg mij op Twitter.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!