Ernst Kuipers roept Eerste Kamer terug van kerstreces om totalitaire Coronawet te laten aannemen

• vrijdag 6 januari 2023
  • Categorie: , ,
  • Minister Ernst Kuipers heeft vandaag opgeroepen om de Eerste Kamer terug te laten keren van reces om snel een besluit te kunnen nemen over een coronawet die het kabinet meer macht gaat geven in tijden van crises.

6-1-2022 Mark Jongeneel

Volgens Kuipers is het belangrijk om snel te handelen om de verspreiding van het coronavirus te beteugelen.

In de ministerraad wordt vandaag ook besloten om een verplichte negatieve coronatest in te stellen voor reizigers uit China. Dit besluit is genomen ondanks eerdere uitspraken dat een dergelijke test niet nodig was.

Veldepidemioloog en microbioloog Amrish Baidjoe liet weten dat het belangrijk is om snel te handelen wanneer nieuwe varianten van het virus in zicht zijn. "Als we dat niet doen, weten we het vaak pas als het te laat is. Zoals we vaker in deze pandemie hebben gezien", aldus Baidjoe.

De politieke partij FVD heeft laten weten dat zij alles zullen doen om de coronawet tegen te houden. Forum waarschuwt ervoor dat het belangrijk is om te beseffen dat bij een nieuwe ‘virusgolf’ (lees: propagandagolf) onze regering opnieuw vrijheidsbeperkingen gaat opleggen. Met opnieuw enorme maatschappelijke schade tot gevolg. Er is niets geleerd, Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden

Het is nog niet duidelijk of de wet zal worden goedgekeurd door de Eerste Kamer. We vrezen voor het ergste. Met zo'n totalitaire wet gaan we bij elk virusje snel in lockdown met daarbij horende avondklok. En moeten we weer allemaal geprikt worden met ineffectieve vaccins. Nee we doen het niet voor de ander. Nee we doen voor het voor degene die te bang zijn om te leven.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS

In het verleden zijn er talloze landverraders geweest die hun landverraad hebben moeten bekopen met de dood, al of niet na een rechtsgeldig proces. De vraag is of de leden van laatste Regeringen zich schuldig hebben gemaakt aan landverraad. Steeds klinken er geluiden dat alles volgens het democratische proces is verlopen. De vraag is of de huidige meerderheid van de 2e Kamer, bestaande uit VVD, CDA, D'66, Cu, PvdA, GL. Volt en hoogstwaarschijnlijk ook Ja21, de besluiten al of niet rechtsgeldig hebben gesteund als er op straffe van verwijdering uit de Tweede Kamer democratische besluiten worden genomen door het Kartel. De partij discipline is dermate streng dat tegen een besluit ingaan gelijk staat uit verwoesting van een politieke carrière en de daarbij behorende financiële zekerheid.