• woensdag 26 oktober 2022
  •  Uh, oh! Leon de Jong heeft de beerput geopend in De Telegraaf. De columnist heeft namelijk geopperd wat verder geen enkel lid van het mediakartel én het partijkartel hardop durft te vragen: houdt de overheid een goed onderzoek naar de oversterfte tegen omdat ze denken dat het weleens te maken kon hebben met de 'vaccinaties' tegen corona?

Michael van der Galien 26-10-2022

Dat de oversterfte enorm hoog is in Nederland weten we al langer. En het wordt maar niet minder. De oversterfte blijft piekuren draaien. Mensen leggen op grote schaal het loodje. Het CBS zegt daarover dat dit niet komt door corona. Er moet een andere oorzaak zijn. Maar ondanks dat verschillende Kamerleden, waaronder Pieter Omtzigt, al tijden aandringen op een diepgravend onderzoek gebeurt dat maar niet. Want is de vaccinatiestatus van de (extra) doden? Zit daar een verband? Omtzigt vroeg het, maar Ernst Kuipers weigerde daar op in te gaan. Volgens hem kan dat niet vanwege de "privacyregels." Onzinnig, natuurlijk. Ten eerste zijn die niet van toepassing op dode mensen, en ten tweede golden die privacyregels niet toen ze met QR-codes werkten.

Leon de Winter heeft in De Telegraaf wel zo'n idee wat hier een rol zou kunnen spelen. "Door te dralen laden de overheden de verdenking op zich dat ze het onderzoek naar de oorzaken niet wensen. En dan moet je opnieuw de waarom-vraag stellen: wat wensen de overheden te ontlopen? Er is geen ander antwoord mogelijk dan het volgende: omdat ze niet zeker zijn van het resultaat van dat onderzoek," schrijft hij.

Een van de mogelijke oorzaken is natuurlijk uitgestelde zorg. Maar is dat reden voor de staat om alle onderzoeken tegen te houden? "Misschien," reageert De Winter. "Het zou het instellen van nieuwe lockdowns en avondklokken ondermijnen. Maar de olifant in de kamer is natuurlijk iets anders: vrezen politici en overheden dat de oorzaak bij de gevolgen van vaccinaties te vinden valt?"

Natuurlijk stelt hij daarop dat hij "geen complotdenker" is, want stel je voor dat je wél denkt dat mensen in machtsposities plannen maken en dingen niet zomaar per ongeluk gebeuren alsof was het bij magisch toeval. Maar ja, De Winter is bang voor die term. "Wappie!" krijgt hij dan te horen, waarna hij zijn column misschien wel verliest. Dat wil hij natuurlijk voorkomen.

(Artikel gaat verder onder de oproep onze App te downloaden) Goed nieuws! De Dagelijkse Standaard heeft tegenwoordig een eigen App! Download onze app voor Android of voor iPhone en blijf de hele dag op de hoogste van het laatste échte nieuws en de nieuwste hard rechtse opinies. En als je de app gedownload hebt, laat dan even een review achter alsjeblieft. Het betekent een hoop voor ons!

Maar ook De Winter wil dat er antwoord komt op de vraag: hoe komt het dat de oversterfte zo hoog is? En houdt er dus ernstig rekening mee dat de onwil van de regering om dit tot in de details uit te zoeken weleens te maken kon hebben met een mogelijke vaccinatieschade.

En dan is De Winter eigenlijk toch best wel dapper. Want geen enkel ander lid van het mediakartel - en daar behoort hij toch ook toe - durft deze vraag zelfs maar te stellen.

DDS

“Is de overheid vang dat de oversterfte te maken heeft met vaccinaties?” Dat moet zijn: Leon de Winter stelt dé vraag in De Telegraaf: “Is de overheid bang dat de oversterfte te maken heeft met vaccinaties?”

We hebben altijd geleerd dat 1 + 1 = 2, bij Rutte en zijn medeplichtigen is 1 + 1 = weet ik niet en niemand mag het weten.