Nigel Farage: Rishi Sunak is een “rasechte globalist” van het WEF

• woensdag 26 oktober 2022
  •  Dit wordt de ondergang van de Britse Conservatieven”

Nigel Farage: Rishi Sunak is een “rasechte globalist” van het WEF

(Vertaling: E.J. Bron)

Dit wordt de ondergang van de Britse Conservatieven”

Groot-Brittannië krijgt met Rishi Sunak (foto) een “rasechte globalist” en de “eerste voormalige Goldman Sachs medewerker” als premier, aldus Nigel Farage. Sunak trad in november 2020 bij het World Economic Forum (WEF) in Davos op en staat geregistreerd op de website van het WEF.

Rishi Sunak was aan de University of Oxford voorzitter van de investeringsclub, voordat hij in 2001 als jonge manager overstapte naar Goldman Sachs. In 2004 verliet hij de globale vooraanstaande investeringsfirma opm zijn MBA aan de Stanford University in Californië te doen, waar hij zijn toekomstige vrouw Akshata Murty leerde kennen, de dochter van de Indiase miljardair Narayana Murty, oprichter van de globale IT-onderneming Infosys.

Infosys is een “officiële partner” van het WEF, waar de onderneming als “globale leider bij next-generation digitale dienstverleningen en advies” wordt geprezen. De voorzitter van Infosys, Mohit Joshi, schrijft voor de website van het WEF en prees in augustus 2020 het potentieel van de corona-pandemie, die een “unieke gelegenheid” zou bieden “om er nieuw over na te denken hoe geld in onze maatschappij gebruikt wordt.” Joshi argumenteerde daarop voor een digitale valuta naar Chinees voorbeeld.

In november 2020 Rishi Sunak als Brits minister van Financiën aan de “Green Horizon Summit” van het WEF deel en beloofde een “positieve en faire overgang naar netto nul CO2”. (de klimaat-sekte van Davos is van mening dat het door de mens veroorzaakte aandeel van 4% van het niet giftige CO2-aandeel van 0,04% van de atmosfeer een existentiële bedreiging vormt – zie ook de verklaring van 1400 klimaatonderzoekers en deskundigen “Er is geen klimaatcrisis”). Sunak staat geregistreerd op de website van het WEF.

“De eerste voormalige Goldman Sachs medewerker wordt nu premier”, aldus Nigel Farage op “GB News”. “Een rasechte globalist, die belastingen verhoogt en meer staat wil. Zal hij een draadje met de stamkiezers van Labour opbouwen, die in 2019 op de Conservatieven gestemd hebben? Is de ´Rode Muur´ voor de Conservatieven verloren? Ik denk het wel. Ik denk dat dit de ondergang van de Britse Conservatieven wordt.”

De strijdbare Farage had vooral kritiek op de geringe uitstraling van de nieuwe Britse premier: “Hij is gewoon saai.”

Bron:
    freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    (www.ejbron.wordpress.com)