Hoopgevend nieuws! Zweden schuift WEF plannen 2030 op de lange baan, zij zetten vol in op kernenergie!

• donderdag 27 oktober 2022
  • Categorie: , ,
  • Sinds Zweden massaal op rechts heeft gestemd waait er een wind van gezond verstand door het Scandinavische land.

Mark Jongeneel 27-10-2022

De nieuwe regering stelt andere prioriteiten dan de vorige sociaaldemocratische regeringen. De groene WEF agenda van 2030 is in de ijskast gezet. Dat is slecht nieuws voor Klaus Schwab en zijn bondgenoten.

Martin Armstrong van Armstrong Economics schrijft dat de plannen van Klaus Schwab voor Agenda 2030 in gevaar zijn. "Milieukwesties zullen geen prioriteit krijgen op hetzelfde moment dat we in Zweden een enorme uitdaging hebben als het gaat om biodiversiteit en bosbouw", zegt karin Bäckstrand, hoogleraar aan de universiteit van Stockholm. "We zullen de agenda 2030-doelen voor biodiversiteit niet halen."

Het Scandinavische land is in tegenstelling tot andere regeringen in de EU wel zo slim om in te zetten op kernenergie. Zweden telt nu al zes kernreactoren en gaat 36 miljard euro investeren in nieuwe kerncentrales. De nieuwe regering overweegt daarnaast om twee kerncentrales te heropenen die in de afgelopen jaren zijn gesloten. Hier kunnen Nederland, België en Duitsland nog iets van leren. Het zal raadzaam zijn als deze drie landen de anti-kernenergie lobby voortaan links zullen laten liggen.

(Artikel gaat verder onder de oproep onze App te downloaden) Goed nieuws! De Dagelijkse Standaard heeft tegenwoordig een eigen App! Download onze app voor Android of voor iPhone en blijf de hele dag op de hoogste van het laatste échte nieuws en de nieuwste hard rechtse opinies. En als je de app gedownload hebt, laat dan even een review achter alsjeblieft. Het betekent een hoop voor ons!

Wybren van Haga (BVNL) vindt dat Nederland het gidsland Zweden moet volgen en twittert: ''Zweden steekt middelvinger op naar WEF, gaat Agenda 2030-doelen niet halen. Als het in Zweden kan dan kan het ook in Nederland. Rechts realistisch beleid in het Belang Van Nederland.'' Zo is dat, de klimaatdoelstellingen voor 2030 zijn verre van realistisch. We kunnen verduurzamen maar ons kleine Nederland alleen gaat het wereldklimaat nooit redden. Nu wordt het volk onnodig tot veel te hoge kosten gedwongen. De regering behoort het volk te beschermen, dwang is nooit een goede zaak. Deze regering van Nederlandhaters laat juist de Nederlander barsten.

DDS