Geert Wilders WOEST door torenhoge inflatie: '17%! Het kabinet laat mensen stikken!'

• vrijdag 30 september 2022
  • Categorie: , ,
  •  Het is het logische, directe gevolg van het beleid van Rutte-Kaag.

Michael van der Galien 30-9-2022

Geert Wilders is furieus dat de inflatie maar blijft stijgen. Want die bedraagt momenteel 17,1%, wat een nieuw record is én wat betekent dat Nederlanders massaal de bedelstaf gebracht worden. De PVV-leider laat daarom weten dat hij zijn aangifte tegen het kabinet doorzet. Want dat heeft de plicht om voor mensen te zorgen.

Vorige week liet Geert Wilders tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen weten dat hij aangifte doet "tegen het hele kabinet." Hij doet dat, zei hij, op grond van Artikel 355 lid 4 Wetboek van Strafrecht [en] Artikel 7 van de Wet Ministriële Verantwoordelijkheid. Dit houdt in dat de staat de plicht heeft te zorgen voor een bestaansminimum voor de Nederlanders. Doet de regering dat niet, dan kan er hard gestraft worden. Zelfs mogelijk met een gevangenisstraf van drie jaar, want het is volgens Wilders een ambtsmisdrijf.

Nu vandaag bekend is geworden dat de inflatie keihard doorstijgt (naar 17,1%!) reageert Wilders furieus. Het kabinet, schrijft hij op Twitter, "laat mensen stikken en doet NIKS voor 2022." Dat klopt: pas voor volgend jaar wil de regering iets, een beetje, heel weinig doen om mensen 'tegemoet' te komen in de 'extra kosten.' Wat dit jaar betreft zoeken we het maar helemaal uit.

Daarom laat Wilders weten dat hij zijn aangifte "tegen dit criminele beleid" doorzet.

In de reacties op Wilders' tweet valt te lezen dat héél veel mensen het hartgrondig met hem eens zijn. Zo klaagt Tine dat ze normaal gesproken 40 a 45 euro uitgaf voor een paar boodschapjes, maar tegenwoordig is ze 60 euro kwijt. Het wordt dus bijkans onbetaalbaar voor d'r.

John Sablerolle denkt dat de regering liegt. Want de ware inflatie is volgens John significant hoger.

En ja, er is ook veel steun voor zijn aangifte.

En ook andere twitteraars delen hun eigen ervaringen van een totaal uit de hand gelopen inflatie.

Marvin stelt daarop dat mensen met Wajong hun "hoofd niet meer boven water" houden op deze manier. De kosten zijn te hoog, het inkomen te laag:

(Artikel gaat verder onder de oproep ons te steunen in deze barre tijden)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis, de energiecrisis, de inflatiecrisis ´én de koopkrachtcrisis heeft DDS het ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Geen wonder dus dat er zoveel steun is voor het idee om aangifte te doen tegen het kabinet. Héél veel mensen worden financieel kapotgemaakt. Een inflatie van 17,1% - wat ook nog eens veel hoger is dan de inflatie in omringende landen - brengt de Nederlander gewoon aan de bedelstaf.

En dat gebeurt bewust door kabinetsbeleid. Het hoeft niet. Het is geen automatisme. Nee. Het is het logische, directe gevolg van het beleid van Rutte-Kaag.

DDS