Falend beleid Hugo de Jonge: "Er komt geen woning meer bij" - Orange Capital verlaat Nederland

• donderdag 1 september 2022
  • Categorie: , ,
  • Woningbelegger Orange Capital investeert niet langer in Nederland en kiest voortaan voor het buitenland.

1-9-2022

Dat zegt de topman van het bedrijf, Victor van Bommel, tegenover de Telegraaf. Hij wijst woonminister Hugo de Jonge aan als schuldige: "Projecten worden gesmoord in te veel regels en liggen stil. Daardoor komt er geen woning meer bij."

Nederland heeft op dit moment een tekort van 300.000 woningen.

Van Bommel benadrukt dat hij eigenlijk het liefste in Nederland zou willen blijven om woningen te bouwen. Toch kan dat niet langer. "De markt is onvoorspelbaar geworden door de opeenstapeling van regels."

Het beleid van het kabinet en de regels van Hugo de Jonge werken volgens hem averechts. "De boel gaat op slot."

"De plannen van minister De Jonge blijken nog desastreuzer dan de al strenge eisen van de gemeente Amsterdam."

Senator Henk Otten reageert op het nieuws via Twitter: "Geen wonder dat vertrouwen in de NL politiek nu in elkaar stort. De versplintering is niet het probleem. Het echte probleem zijn de selectie-mechanismen bij regeringspartijen waardoor dit soort incompetente brokkenpiloten op ministersposten terecht komen."

NieuwRechts