Caroline van der Plas: ''Volksvertegenwoordigers demoniseren is een minister, met wellicht premier ambities, onwaardig'

• woensdag 14 september 2022
  •  Ook Caroline van der Plas (BBB) heeft de HJ Schoo-lezing gezien van Dilan Yeşilgöz.

Mark Jongeneel 14-9-2022

En ze heeft daar exclusief voor DDS een uitgebreide mening over. Het gebrek aan zelfreflectie en de grote hypocrisie in de lezing viel de partijleidster van de BoerBurgerBeweging op.

''Fijn dat er eindelijke een VVD’er enige zelfreflectie toont over hoe Nederland de afgelopen jaren functioneert. Dilan bewondert Hendrik Jan Schoo omdat hij, zoals zij dat zegt, het beest altijd recht in de bek keek. Helaas lukte dat Dilan gisteravond niet, want dan had ze ook gewoon benoemd dat 12 jaar Rutte de rode draad is in de problemen van vandaag. Problemen waarbij we dagelijks de gevolgen ervaren van veel te ver doorgedreven marktwerking in zorg, luchtvaart en energie. Om er maar een paar te noemen. Van het uit het oog verliezen van de burgers omdat die in spreadsheets van ministers en ministeries geen gezicht en plaats hebben'', analyseert Caroline van der Plas.

Over de aanval van Dilan Yeşilgöz op het wokisme heeft de partijleider van de BoerBurgerBeweging ook een mening. ''Goed om te spreken over de negatieve effecten van het wokisme. Het uitsluiten van iedereen die minder progressief is dan de zelfverklaarde wokisten zelf. Maar is Dilan wellicht meer wokist dan ze zelf denkt? Ze praat terecht over het wezenlijke belang van de vrijheid van meningsuiting maar nagelt democratisch gekozen volksvertegenwoordigers persoonlijk aan de schandpaal en typeert ze als politici met een verdienmodel zonder inhoudelijke agenda. Als politici iets onwettigs doen of zeggen dan moet een minister van Justitie weten hoe ze dat aan moet pakken. En waar ze het niet met ze eens is kan ze dat in de debatten aangeven. Wat ze nu doet is deze volksvertegenwoordigers demoniseren. En dat is heel gevaarlijk en een minister, met wellicht premier ambities, onwaardig'', concludeert Caroline van der Plas.

(Artikel gaat verder onder de oproep ons te steunen in deze barre tijden)

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis, de energiecrisis, de inflatiecrisis ´én de koopkrachtcrisis heeft DDS het ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!

Het is goed dat Caroline van der Plas als grootste oppositiepartij in de peiling hier ferm afstand van neemt. Zo gaan we toch niet met elkaar om in dit land!? Voordat je het weet moeten Baudet en van Haga net zo beveiligd worden als Geert Wilders. Wat een grove schande is!

DDS

Met het klimmen der jaren begin ik steeds meer te beseffen dat het merendeel van de politici tegenwoordig corrupt en volkomen onbetrouwbaar is. Heb er in het verleden nooit zo bij stil gestaan, maar wat er nu gaande is, ons land verkwanselen aan de wereldelite, is bij mijn weten nog nooit gebeurd, zelfs niet in en kort na Wereld Oorlog 2.