Het partijkartel heeft (nog) geen zin in debat over achtergehouden boerencijfers ministerie van Financiën

• dinsdag 26 juli 2022
  • Categorie: , , ,
  • Stop de Problemen Die er NIET zijn

Mark Jongeneel 25-7-2022

Caroline van der Plas heeft afgelopen zaterdag samen met Pieter Omtzigt een debat aangevraagd over de antwoorden van ministers Kaag en Van der Wal op hun vragen over berekeningen ministerie van Financiën, waaruit onder meer blijkt dat er bijna 30.000 boeren moeten stoppen of fors inkrimpen. Deze achterhouden informatie had de Kamer moeten krijgen. Lang leve de Rutte doctrine. Maar jullie raden het al het partijkartel houdt de boot af en reageert niet op de debataanvraag.

Geert Wilders (PVV) is collegiaal en steunt altijd een debataanvraag van collega's. Al vindt hij stikstof geen probleem en daarom stikstofreductie totale flauwekul. De PVV steunt dus de debataanvraag voor in de week van 15 augustus. Helaas zie je deze medewerking niet bij alle partijen. Vooral het partijkartel lijkt de boot af te houden.

Hun debataanvraag wordt nu gesteund door JA21, BVNL, SGP, SP en de PVV. Andere partijen hebben nog steeds niet gereageerd dit kan nog tot en met 29 juli a.s. Tot die tijd hoeven de ambtenaren op het ministerie van Financiën sowieso niet stil te zitten omdat van der Plas en Omtzigt weer een reeks vervolgvragen hebben gesteld. Waarom kreeg de Kamer de berekeningen niet? Welke berekeningen en stukken zijn er nog meer? Tot slot waarom waren de berekeningen van LNV gebaseerd op verouderde gegevens?

Dit kabinet heeft de rot gewoonte om de Kamer de hele tijd met het kluitje het riet in te sturen. Dit moet een keer afgelopen zijn. Daarom hierbij een advies aan Omtzigt (Van der Plas durft wel van zich af te bijten) blijf niet langer op de details hangen. We hebben namelijk geen probleem met stikstof. We hebben een probleem met een totaal verziekte democratie. Ons parlement functioneert niet. Daar kan alleen verandering in komen bij een actieve harde aanpak van het partijkartel. Met politiek correct gereutel kom je er niet.

DDS

Het is toch niet te geloven, dit Kabinet wijst op een gigantisch probleem(wat er niet is volgens de geleerden) en vervolgens is het toch weer niet zo belangrijk dat de dames, heren en transgenders hun vakantie voor dit gigantische probleem willen onderbreken.
    Dit kan wijzen op 2 dingen:
    A het is helemaal niet belangrijk
    B het hele probleem is door de dames, heren en transgenders verzonnen en ze hebben geen zin om daarvoor verantwoording af te leggen.