‘Het lijkt wel alsof ze de coronacrisis niet wíllen oplossen’

• woensdag 27 juli 2022
  • Categorie:
  •

Waarom krijgen Nederlandse artsen boetes en tegenwerking als ze met medicijnen als ivermectine 95 procent van de meest zieke coronapatiënten binnen 14 dagen laten opknappen?

27-7-2022

Een Wob-verzoek moet aantonen of er sprake is van boze opzet.

Dr. Alexander van Walraven is voorzitter van Zelfzorg Covid19. Afgelopen week brachten hij en zijn collega's het nieuws naar buiten dat ze van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) in totaal 30.000 euro boete hebben gekregen voor het off-label gebruiken van medicijnen als ivermectine en hydroxychloroquine om ernstig zieke COVID-patiënten te genezen.

‘De wereld op zijn kop’, meent Van Walraven. "Slechts een klein deel van de mensen met een coronabesmetting wordt heel ernstig ziek en maakt kans op ziekenhuisopname. Als wij die ernstig zieke mensen behandelen met ons protocol dan knapt maar liefst 95 procent binnen veertien dagen op. Na twee weken is 79 procent echt beter, 16 procent al enigszins opgeknapt, dus bij elkaar 95 procent van de zeer ernstig zieke patiënten die daardoor niet in het ziekenhuis en op de ic belanden maar na twee weken hersteld, of herstellende zijn. Waarom zouden ze deze behandelmethode verbieden, die bewezen zo goed werkt? Het lijkt wel alsof ze de coronacrisis niet wíllen oplossen.”

'Geen coronacrisis meer met protocol'

“Als deze behandelmethode landelijk zou worden ingezet, dan zou er helemaal geen coronacrisis meer zijn,” gaat Van Walraven verder. "Er zou dan geen druk meer zijn op de ziekenhuizen en de ic’s, alle maatregelen zouden overbodig zijn. COVID heeft een sterftepercentage van slechts 0,15 tot 0,2 procent. Zouden ze het vroegbehandel protocol landelijk gebruiken, dan zou dat percentage nog aanzienlijk kunnen worden verlaagd. Waarom wordt de behandelmethode niet eens door de autoriteiten onderzocht? Het werkt overal.”

In onderstaande video geeft Van Walraven een aanvulling op een fragment van hem dat afgelopen woensdag werd getoond in blckbx Today. In de uitzending, met onder andere huisarts Anna Hulshoff en rechtsfilosoof Raisa Blommestijn, werd uitgebreid gesproken over waarom in het specifieke geval van COVID het off-label voorschrijven van medicijnen zoals ivermectine streng verboden is en zwaar wordt bestraft, terwijl dat vroeger en bij andere ziektes wel werd en wordt toegestaan.

Van Walraven legt uit waarom het vreemd is dat de inspectie en de overheid geen enkele interesse tonen in het succesvolle behandelprotocol en wat hij denkt dat daar achter zit. "De overheid besluit dat deze middelen niet werken terwijl ik met mijn eigen ogen zie en merk en voel dat de behandelingen heel goed aanslaan. En daarmee voorkom je dus ziekenhuisopname. Wil je nou dat de ziekenhuizen vol liggen of wil je de coronacrisis aanpakken?"

Wob-verzoek, klacht en naar de rechter

De artsen van van Zelfzorg Covid19 willen via een Wob-verzoek proberen te achterhalen hoe de besluitvorming van de gezondheidsautoriteiten tot stand is gekomen. Waarom worden artsen alleen in het geval van COVID bestraft voor het op eigen initiatief voorschrijven van medicijnen die patiënten aantoonbaar beter maken?

Van Walraven: “Wat zit daarachter? Welk besluit zit daarachter? Daar willen we onderzoek naar laten doen. Daarvoor willen we desnoods naar de rechter om inzage te krijgen. En we gaan een klacht indienen bij de inspectie om deze reden. In onze ogen is het tegenwerken, tenzij ze een hele goede reden hebben om dit te doen. We vragen ons af of die er is.”

Zie Hier

Over stichting

Er zijn diverse stichtingen en Verenigingen die geen antwoord krijgen op hun WOB verzoeken zoals o.a. Viruswaarheid en Stichting Vaccinvrij. Als de Overheid iets geheim wil houden betalen ze gewoon de boetes, alleen dat geld wordt opgebracht door de burgers. Laat de verantwoordelijke politici en ambtenaren zelf de boetes betalen en ik garandeer u dat het snel over is met het zwart lakken of het niet openbaar willen maken.

"Het lijkt wel alsof ze de coronacrisis niet wíllen oplossen"

Welke crisis, er is geen crisis, geen enkele!