Aan de blauw-wit-rood haters

• dinsdag 19 juli 2022
  •  Geef de boeren en hun sympathisanten de ruimte om hun onvrede te uiten.

19-7-2022

Aan de blauw-wit-rood haters

Beste blauw-wit-rood haters,

De boeren voeren actie met blokkades, langzaamaanacties op de wegen of in brand gestoken hooibalen langs de rijksweg. De Nederlandse vlag wordt andersom opgehangen als symbool van de noodtoestand van de boerenbevolking. De meeste boeren en hun vele medestanders beperken zich tot een ludieke actie bijvoorbeeld door met stickers op de plaatsnaamborden de nieuwe staat Boerenlanden in gehele Alblasserwaard en Vijfherenlanden uit te roepen als teken van hun onvrede met het huidige wanbeleid van het kabinet.

Nee sommige politieke partijen lopen nu moord en brand te schreeuwen dat onze nationale driekleur wordt onteert door de boeren. Ik vraag me oprecht af of deze mensen last van een zonnesteek hebben. Zij begrijpen kennelijk niet wat onder de (boeren)bevolking leeft. Begrijp mij niet verkeerd de nationale driekleur heb ik ook hoog in het vaandel staan. Onze vlag wordt eerbiedig gebruikt in voor- en tegenspoed. Alleen zijn wij momenteel teruggeworpen in het rampjaar (1672). De regering is radeloos en het land reddeloos. Het volk is alleen nu niet redeloos en heeft wel een uitgesproken mening. Onder dit kabinet rent Nederland van crisis naar crisis: woningnood, personeel, energie, immigratie, toeslagenaffaire, Groninger gasschade, inflatie, stikstof- en klimaat. Deze crisissen zijn voor een groot deel het resultaat van onkunde van het kabinet zelf. Bij veel Nederlanders is een vertrouwenscrisis ontstaan jegens de overheid. De vlag onderste boven hangen heeft als betekenis dat dit land in nood is. Op zee geld het omkeren van de vlag als een bekend noodsignaal. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat veel mensen nu een grote mond hebben over de Nederlandse vlag maar geen acht slaan als de Nederlandse vlag wordt vervangen door bijvoorbeeld de EU-vlag of door Oekraïense vlaggen op raadshuizen en stadshuizen.

Als deze vormen van protest niet mogen dan zeg je dus als politieke partij dat de boeren “ja en amen” moeten zeggen tegen dit belachelijke wanbeleid dat hun toekomst vernietigt. Deze politieke partijen steken hiermee de hoofden van de wanhopige boeren in een strop. Als ludiek demonstreren al niet meer mag dan vraag je juist om een revolutie. ChristenUnie leider Gert Jan Segers heeft reeds gewaarschuwd voor een burgeroorlog. Onderken dat er momenteel sprake is van een ernstig anti-overheidssentiment en handel hier ook naar. Geef de boeren en hun sympathisanten de ruimte om hun onvrede te uiten. Frustraties laten opkroppen loopt nooit goed af zoals de geschiedenis leert.

DDS