Franse ex-marinier keert geschokt terug – Onthult oorlogsmisdaden door Oekraïne die de Westerse media verzwijgen

• dinsdag 17 mei 2022
  • De Franse ex-soldaat Adrien Bocquet bracht drie weken door in Oekraïne en wat hij daar zag zal voor altijd in zijn geheugen gegrift staan, zei hij.

Eenmaal thuis was hij ontzet toen hij hoorde dat de media steeds weer “deskundigen” uitnodigen die niet in Oekraïne zijn geweest en geen idee hebben wat er daar aan de hand is, meldt Free West Media.

In een gesprek met de Franse radiozender Sud Radio zei Adrien Bocquet dat hij getuige was geweest van “een heleboel oorlogsmisdaden“. Al deze oorlogsmisdaden zijn gepleegd door Oekraïense soldaten en niet door Russische soldaten, zei hij.

“Mensen kunnen zeggen wat ze willen. Ik was daar. Ik zag wat daar gebeurde,” benadrukte Bocquet, die zegt dat hij vele tientallen video’s van oorlogsmisdaden heeft gemaakt. Hij zag in een schuur Russische krijgsgevangenen die waren mishandeld en vastgebonden. “Strijders van het Azov bataljon vroegen hen wie de officieren waren. Elke Russische soldaat werd in de knieën geschoten met een Kalashnikov. Ik heb video’s die dat bewijzen, anders zou ik zoiets niet durven zeggen.”

De officieren werden onmiddellijk in het hoofd geschoten. “Zo gaat dat, althans in het Azov bataljon,” zei de Franse ex-marinier.

Hij zei verder dat hij had gezien dat een Amerikaanse cameraman schaamteloos beelden in scène zette en dat het Oekraïense leger ’s nachts munitie in huizen verborg zonder de burgers in te lichten.

Bocquet zei dat hij verscheidene weken in Oekraïne heeft doorgebracht om te helpen bij de levering van medische humanitaire hulp aan ziekenhuizen en weeshuizen, bericht NewsPunch. Volgens Bocquet kwam een deel van deze hulp terecht in de handen van neonazi’s in het Oekraïense leger.

“Alle verwoeste civiele gebouwen die Oekraïne afschildert als bombardementen op burgers zijn niets anders dan het resultaat van onnauwkeurige beschietingen van militaire doelen door de Oekraïeners”, zei Bocquet.

“Ik heb Russische soldaten gezien die gevangen waren genomen, vastgebonden en zwaar mishandeld… Ze werden in groepen van drie of vier in minibusjes [naar een detentiegebied] gebracht. Elke soldaat die de minibus verliet kreeg een kogel uit een Kalashnikov geweer in de knie…Degenen die toegaven dat ze officieren waren werden in het hoofd geschoten”, zei de medische vrijwilliger.

“Toen ik terugkeerde naar Frankrijk, was ik zeer geschokt door wat de mensen die op de tv-programma’s waren uitgenodigd, zeiden. Er gaapt een kloof tussen wat ik op TV zie en hoor en wat ik ter plaatse heb gezien. Voor mij is dat afschuwelijk”, zei Bocquet.

Bocquet onthulde dat hij getuige was van strijders van het Azov Regiment die door het hele land opereerden. “Niemand in Oekraïne lijkt zich daar zorgen over te maken, terwijl wij ze bewapenen met Europese wapens. Ze gaan erop uit en begaan oorlogsmisdaden, ik heb dit zelf gezien”, voegde hij eraan toe.

De voormalige soldaat zei dat hij 10 gespannen uren in detentie door Azov doormaakte terwijl ze hem fouilleerden en ondervroegen over wat hij in het land deed, en dat hij uiteindelijk het land uitkwam via Slowakije voordat hij naar Polen reisde, vanwaar hij een vliegtuig terug naar Frankrijk nam.

Bocquet is de laatste buitenlander die openheid van zaken geeft over wat er werkelijk aan de hand is in Oekraïne. In april vertelde een Deens burger die in Oekraïne vocht, aan lokale media dat gevangen Russische krijgsgevangenen werden geëxecuteerd.

In maart vertelde een veteraan van het Amerikaanse leger die zich vrijwillig had aangemeld om in Oekraïne te vechten, over zijn eigen schrijnende ontsnapping uit het land nadat hij zonder wapens was achtergelaten en met executie was bedreigd.

Matilda Bogner, hoofd van de VN-missie voor toezicht op de mensenrechten in Oekraïne, bevestigde deze week dat haar bureau “geloofwaardige” bewijzen heeft van “foltering en mishandeling” van Russische militairen die in Oekraïense gevangenschap worden vastgehouden, en zei dat dergelijke activiteiten “fundamentele regels van het internationaal humanitair recht schenden”.

Russische aanklagers hebben systematisch bewijsmateriaal verzameld over vermeende oorlogsmisdaden in Oekraïne, niet alleen sinds Rusland en zijn bondgenoten in de Donbass in februari zijn begonnen met de speciale operatie “demilitarisatie en de-nazificatie”, maar ook sinds het voorjaar van 2014, toen Kiev zijn bestraffende “antiterreuroperatie” tegen de ontluikende Volksrepublieken Donetsk en Lugansk startte.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Meld je aan voor onze gratis dagelijkse nieuwsbrief, 10.000 gingen je al voor: