"D66 is niet net zo slecht als alle andere partijen, ze zijn nog veel slechter"

• woensdag 20 april 2022
  • Marcel van Roosmalen heeft in z'n column op Radio 1 hard uitgehaald naar D66 en Sigrid Kaag, naar aanleiding van de D66-doofpot rondom grensoverschrijdend gedrag.

20 April 2022 door Redactie

"Het is verschrikkelijk om te constateren, maar de geur van stank is nauwelijks nog te harden, maar als het bij D66 openbaart voelt het toch anders."

"D66 is het waarschuwende vingertje van de katholieke kerk, terwijl we nu weten wat daar ondertussen allemaal gebeurde. Voor de mensen die zich afvragen hoe het toch kon dat er juist in Nederland in de oorlog zoveel mensen zijn weggevoerd: D66."

"D66 is schande spreken bij misstanden, maatregelen eisen, maar als het dichtbij komt wegkijken. Ze buitelen over elkaar heen om maar geen mening te hoeven te hebben over Frans van Drimmelen, de partijprominent die wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag. Al die kamerleden, al de prominenten van D66: wat zijn ze stil nu het over grensoverschrijdend gedrag in het eigen huis gaat."

Volgens Van Roosmalen stelt dat D66 maar niet van zichzelf kan voorstellen dat "de slechtheid ook aan D66 kleeft." Om aan toe te voegen: "Met je kroonjuwelen. Je referendum. Je gekozen burgemeester. Je fatsoen. En je nieuwe bestuurscultuur. D66 is niet net zo slecht als alle andere politieke partijen, ze zijn nog veel slechter."

NieuwRechts