Hooggerechtshof in Nieuw-Zeeland heeft vaccinatieplicht onwettig verklaard

• zondag 27 februari 2022
  • Categorie: , ,
  •

Deze uitspraak is een grote klap voor premier Jacinda Ardern, een van de Young Global Leaders van het WEF.

26-2-2022

Het Hooggerechtshof heeft bepaald dat ontslagen werknemers die niet gevaccineerd zijn, onmiddellijk weer in dienst moeten worden genomen, meldt NZHerald.

Het Hooggerechtshof heeft de wettigheid van de Covid-19-vaccinatiemandaten voor politie- en defensiepersoneel aangevochten en bepaald dat het regeringsmandaat een ongerechtvaardigde inbreuk vormt op de Bill of Rights.

In een vandaag bekendgemaakte uitspraak heeft rechter Francis Cooke bepaald dat het bevel aan politieagenten en defensiepersoneel om zich te laten vaccineren of hun baan te verliezen, geen “redelijkerwijs gerechtvaardigde” inbreuk op de Bill of Rights is.

De advocaat van de politie en het defensiepersoneel die in het middelpunt van de rechtszaak staan, roept de geschorste werknemers nu op om onmiddellijk naar hun baan terug te keren, omdat velen van hen tientallen jaren voor hun gemeenschap hebben gewerkt en nog steeds toegewijd zijn aan hun baan.

In de aanklacht, die is ingediend door een groep medewerkers van de strijdkrachten en de politie, wordt de rechtmatigheid in twijfel getrokken van het uitvaardigen van een bevel op grond van de Covid-19 Public Health Response Act om vaccinatie van eerstelijnswerknemers te eisen.

De betwisting werd gesteund door een groep van 37 werknemers die door het mandaat werden getroffen en die schriftelijke beëdigde verklaringen bij de rechtbank indienden.

Minister van Werkrelaties en Veiligheid Michael Wood, plaatsvervangend politiecommissaris Tania Kura en NZDF hoofd personeelszaken brigadier Matthew Weston dienden beëdigde verklaringen in ter verdediging van het mandaat.

In de huidige situatie werden 164 van de in totaal bijna 15.700 personeelsleden van de politie getroffen door het mandaat, nadat zij ervoor hadden gekozen zich niet te laten vaccineren. Bij de NZDF ging het om 115 van de 15.500 personeelsleden.

Help ons de censuur van BIG-TECH te omzeilen en volg ons op Telegram:

Telegram: t.me/dissidenteen

Het blijkt dat er op deze wereld toch nog integere rechters zijn. Jammer dat we die in Nederland niet meer hebben, in ieder geval niet de rechters die over dat soort super belangrijke zaken moeten oordelen.