Rechtszaak, woe 28 juli, 13:00 uur, Blckbx | Van Haga vs. Youtube!

• dinsdag 27 juli 2021
  • Categorie: , ,
  • ..vanwege een ten onrechte verwijderde video op verkiezingsavond.

27-7-2021

Woensdag 28 juli,
    13:00 uur is het zo ver. Blckbx en Wybren van Haga voeren een kort geding tegen Big Tech gigant Youtube (Google) vanwege een ten onrechte verwijderde video op verkiezingsavond. Op 17 maart jl. werden wij met dit vreemde feit geconfronteerd en de reden was "medisch misleidende informatie". En dat terwijl de video nou juist over censuur en het verwijderen van video's door Youtube ging, van Van Haga in die week. De zaak is dus van belang voor iedere journalist en burger die de vrijheid van meningsuiting, de persvrijheid en de democratie belangrijk vindt. Dus er staat veel op het spel. Dit is de livestream link die we morgen gaan gebruiken voor de uitzending: https://youtu.be/iaPyqc0V7i0 Bergsma en Hamelink Sietske Bergsma zal morgen samen met Emeritus Hoogleraar int. communicatie Cees Hamelink de voor- en nabeschouwing doen en daarmee om 13:00 live aftrappen. Om 13:30 start het kort geding officieel en ook dat kun je dan live bij ons volgen aangezien we twee camera's in de zaal hebben opgesteld die de rechtszaak vastleggen. Dit is de link naar de verwijderde video die op onze site nog te zien is: https://www.blckbx.tv/videos/verkiezi... Klokkenluider Sinds kort hebben we een klokkenluider project gelanceerd. Heb jij belangrijke & betrouwbare informatie uit eerste hand, maar wil je om welke reden dan ook wél anoniem blijven voor het publiek? Dat kan! Kijk voor meer info hier: https://www.blckbx.tv/klokkenluider Help ons: Jij kan helpen met een donatie maar ook door deze video te delen op social media en/of via Whatsapp, telegram, signal, messenger, whatever...als de video maar zoveel mogelijk mensen bereikt. Doneren kan via https://blckbx.tv/doneren Voor meer info kijk op https://blckbx.tv Wil je op de hoogte blijven? Twitter - https://twitter.com/blckbxnews Telegram - https://t.me/blckbxtv Facebook - https://www.facebook.com/blckbxnews

Instagram - https://www.instagram.com/blckbx.tv