Wethouder Theo Meskers is ’vol vertrouwen’ over afloop van ingelast debat datacenters

• woensdag 17 maart 2021
  • Categorie: , , ,

HOLLANDS KROON - ANNA PAULOWNA

Wethouders Theo Meskers ’ziet vol vertrouwen uit’ naar de afloop van het ingelaste debat over datacenters in de gemeente.

Winnie van Galen 17-3-2021

Dat liet de wethouder weten tijdens de veertiendaagse ontmoeting met de pers waar de besluitenlijst van de gemeente wordt toegelicht. ,,We zijn blij een-op-een met de gemeenteraad te delen waar de misverstanden zitten’’, verwoordde Meskers het standpunt van het college van b en w.

Het ingelaste debat is aangevraagd door de coalitiepartijen SHK, VVD en CDA en heeft plaats tijdens de reguliere vergadering van de gemeenteraad komende donderdag. Tijdens het debat zal het in hoofdzaak gaan over de vraag of de wethouder de toepassing van datacenter-restwarmte bewust te rooskleurig heeft afgeschilderd. Vorig jaar bleek uit onderzoek in opdracht van de gemeente dat er in Hollands Kroon geen haalbare mogelijkheden zijn voor het benutten van die restwarmte. Voor de wethouder zou dat al jaren geen geheim zijn. Over de kwestie die breed is uitgemeten in de pers, zegt Meskers: ,,We zijn er hoogst ongelukkig mee. Gedoe is over het algemeen niet bevorderlijk voor het vertrouwen in de politiek.’’

Noordhollands Dagblad