Ondernemers Westoever leggen zich schoorvoetend neer bij komst coffeeshop aan de Industrieweg in Den Helder. ’Dit kunnen we niet tegenhouden’

• dinsdag 1 september 2020
  • Categorie:
  • Een groep ondernemers op bedrijventerrein Westoever gaat geen verdere stappen ondernemen om de komst van coffeeshop Aktama aan de Industrieweg een halt toe te roepen.

,,Wij zullen niet gaan procederen tegen de gemeente’’, begint Dennis Verhoef, voorheen ondernemer aan de Industrieweg en nog steeds spreekbuis namens de circa twintig bedrijven. ,,Onder meer omdat ons is geadviseerd dat we geen winnende zaak hebben. De gemeente wil dat de coffeeshop daar komt. Dat kunnen wij helaas niet tegenhouden.’’

Overlast

Ondernemers in de omgeving van de Industrieweg vrezen verkeersoverlast en overlast van klanten van de coffeeshop. ,,Aan de overkant, in sportcentrum Quelderduijn, krijgt schooljeugd sportles. En de jeugd van zaalvoetbal- en handbalclubs traint daar. Dan moet je niet daar tegenover een coffeeshop vestigen.’’
    ,,De groep betreurt het vooral dat onze bezwaren zo van tafel zijn geveegd. Het vertrouwen in de gemeente is bij veel ondernemers geschaad. Het beeld van de Industrieweg zal gaan veranderen. Het gerucht doet zelfs de ronde dat diverse grote bedrijven het even aankijken hoe groot de overlast is en dan zullen kijken of zij wel of niet gaan verhuizen.’’
    Coffeeshop Aktama heeft eind juli van de gemeente toestemming gekregen om zich aan de Industrieweg te vestigen.
    Noordhollands Dagblad