Lichtvervuiling kassen Wieringermeer zelfs op Terschelling te zien.

• woensdag 5 augustus 2020
  • Categorie: , , ,
  • HOLLANDS KROON  - WIERINGERMEER – Hollands Kroon en de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord treden niet op!!!

13-7-2020

Het was afgelopen nacht weer flink raak wat de hoeveelheid lichtvervuiling betreft veroorzaakt door de kassen op Agriport. De lokale weerman op Terschelling maakte bovenstaande foto en schreef erbij dat zelfs op 45km afstand de oranje gloed van de kassen  boven de Wieringermeer duidelijk zichtbaar zijn.
    Het is al jaren een onderwerp van gesprek, de veelvuldige lichtvervuiling veroorzaakt door laksheid van de kassenbouwers en
    het niet optreden door Hollands Kroon en de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord.
    Klagers krijgen als reactie op hun klacht te horen dat, ‘er een storing was’ wat dan wel toevallig in meerdere kassen plaatsvond, of ‘wij hebben gekeken maar zagen niets’ en dan blijkt later dat er een paar dagen later is gekeken bij de kassen, overdag.
    Bij uitgifte van de vergunning is duidelijk in de vergunning gezet dat de kassen bijna 100% lichtdicht moeten zijn tijdens de donkere uren in de nacht. Maar dat sommige bedrijven zich daar maar amper aanhouden.

Hollands Kroon Actueel

De Omgevingsdienst is al jaren een corrupte overheidsinstelling. Het is geen enkel probleem voor de dames en heren om rapporten te vervalsen en meineed te plegen. Is ook niet zo vreemd want de bestuurders zijn veelal de politici die zelf de vergunningen afgeven. Eigenlijk is alles wat met de Overheid te maken heeft een puinhoop (o.a RIVM)