Lager vuiltarief voor huishoudens in Hollands Kroon die hun grijze bak minder vaak laten legen

• dinsdag 18 augustus 2020
  • Categorie: , ,
  • Wie zijn grijze rolcontainer in Hollands Kroon minder vaak aan de straat zet, krijgt een korting op zijn afvaltarief.

Met deze maatregel hoopt het college van b en w in Hollands Kroon de hoeveelheid restafval te beperken. Huishoudens bieden in de gemeente per jaar gemiddeld 170 kilo restafval aan. Die hoeveelheid moet dalen naar honderd kilo. Alles erboven wordt door de overheid belast met een verbrandingsheffing wat leidt tot een hogere afvalrekening. De hoeveelheid restafval neemt af naarmate huishoudens meer doen aan afvalscheiding.
    Om te controleren wie zijn grijze rolcontainer minder vaak aan de weg zet, wordt de bak met een chip uitgerust. Wanneer de maatregel ingaat en hoe hoog de korting is, daarover is nog niks bekend, aldus wethouder Theo Groot.
    Noordhollands Dagblad

Dit stinkt

Wat een domme man. De grijze bak komt om de 2 weken. Wil je deze dan om de 4 weken gaan plaatsen? Wordt een lekker rommeltje.
    Het lijkt erop dat er gewogen gaat worden om vervolgens andere tarieven te gaan handhaven. Nu betaal je een vast premie. straks wordt je beboet als je wat meer afval heb.
    Vervolgens worden de KG en premies steeds strakker gezet om de bewoners meer uit te knijpen.

Ik heb al eens gevraagd of mijn grijze container weggehaald kan worden.
    Nee, geen sprake van. De (R)overheid wil je wel een grijze container geven voor veel geld maar ze willen hem niet weghalen. Ik wil geen grijze bak! Rare wereld.

In het verleden was alles los of verpakt in papier. Tegenwoordig heb je een mes, schaar of speciale tang nodig om het product uit te pakken. De burgers kunnen hier niets aan doen, maar Meskers, dom als de man is, gaat de burgers extra belasten omdat die mensen geen kant meer op kunnen met al die rotzooi.
    Het resultaat van de maatregelen zal zijn dat mensen hun opgedrongen rotzooi langs de kan van de weg dumpen.
    De overheid zal dus eerdaags wel met extra maatregelen komen, camera's.
    Er wordt nog steeds gesproken over de" Vrije Westerse Wereld" maar zo langzamerhand wonen we in een Dictatuur. We kunnen geen kant meer op door onbetrouwbare politici zoals Rutte, Grapperhaus, Meskers en noem al dat soort maar op. Meskers die in het verleden heeft aangetoond een volstrekt onbetrouwbaar figuur te zijn.

Als het niet geproduceerd wordt hoeven wij niet alle kleuren vuilbakken in de tuin hebben staan!
    Belachelijk. In een tussenwoning 4 bakken! Grijs, groen (ook al heb je geen tuin), oranje en blauw voor het papier.
    Dit land is gek.

Het enige waar we naar toe gaan is een chip in je vuilnisbak.
    Let op: EEN CHIP IN JE VUILNISBAK...................
    5 G is er niks bij.

Gelukkig hebben wij een grote plek in de tuin om ongezien in de nacht onze troep te verbranden.