Filmpje: Rutte geconfronteerd met belangenverstrengeling rond coronavaccin

• zaterdag 22 augustus 2020
  •  Op woensdag werd premier Mark Rutte op het Binnenhof geconfronteerd met de belangenverstrengeling rond het coronavaccin.

21 augustus 2020

In een video die gemaakt is door Leon Staand legt ondernemer Frank Ruesink de premier de feiten voor.

“Er zijn ondertussen 20.000 mensen die zich persoonlijk hebben uitgesproken over de belangenverstrengeling van Feike Sijbesma. We hebben dit natuurlijk in 2009 al meegemaakt; toen ging het over Ab Osterhaus. Ab Klink had gezegd dat het vaccin veilig was, wat helemaal niet zo bleek te zijn. Nu hebben we een coronagezant die wordt aangesteld om de aanbiedingen van de farmaceuten te beoordelen. En waar komt de aanbieding terecht? Bij zijn eigen broer. Dat kan toch niet in deze tijd?”
    Rutte antwoordde: “Ik denk dat het iets ingewikkelder ligt, maar ik waardeer het. Dank u.”
    Sijbesma verdwijnt als coronagezant
    Een dag later, op donderdag, maakte Sijbesma opeens bekend dat hij in september zal stoppen met zijn werkzaamheden als coronagezant. Premier Rutte en minister Hugo de Jonge lieten weten hem ‘zeer erkentelijk’ te zijn.
    Ruesink reageert op Facebook: “Natuurlijk heeft actievoeren zin. Positief nieuws uit Den Haag. Feike Sijbesma verdwijnt als coronagezant. Met grote dank aan iedereen die zijn handtekening heeft gezet onder zijn ontslagbrief.”
    Hij laat weten dat hij in Den Haag een gesprek heeft gehad met Rutte, waarin hij ‘nog om de hete brei heen draaide’. De video daarvan volgt, aldus Ruesink.
    NineForNews.nl

Tja, Nefarma vergaderde ook in de Hilton Oegstgeest van weer een "Sybesma" directeur (Hilton). Code of conduct?