Raad in meerderheid akkoord met principeverzoeken voor huisvesten van tijdelijke werknemers

• dinsdag 7 juli 2020

• Artikel 6-verzoeken behandeld door gemeenteraad Hollands Kroon

Vorige week donderdagavond 2 juli zijn 2 zogenoemde artikel 6-verzoeken op de agenda van de gemeenteraad van Hollands Kroon geplaatst. Deze principeverzoeken worden, wanneer zij niet passen binnen de door de gemeenteraad vastgestelde kaders, niet meteen afgewezen maar aan de gemeenteraad voorgelegd. De raad neemt hierover dan een besluit. Wanneer de raad akkoord gaat, kan een dergelijk verzoek verder door het college in behandeling worden genomen.

Besluiten
    De raad heeft een besluit genomen voor Westerweg 27 in Nieuwe Niedorp en het Wagenpad 12 in Middenmeer. Op 7 juli heeft de raad hier uitvoerig over gedebatteerd. Met 19 stemmen voor en 8 stemmen tegen is het artikel 6-verzoek Westerweg 27 Nieuwe Niedorp aangenomen. Voor het Wagenpad 12 Middenmeer waren 22 stemmen voor en 5 stemmen tegen. Hiermee is ook dit artikel 6-verzoek aangenomen.

Laatste vergadering voor het zomerreces
    Deze vergadering was de laatste voor het zomerreces. Vanaf 18 augustus beginnen de vergaderingen weer. Wilt u de overige agendapunten bekijken of terugkijken? Dat kan via de vergaderkalender op www.hollandskroon.nl. De gemeenteraad van Hollands Kroon wenst iedereen een prettige zomervakantie.

Hollands Kroon

Sam Kooy zei

Ofschoon verhuisd van Den Burg naar Zaandam is het mij 100% duidelijk opgevallen dat het vertrek van een zekere (burgemeester ???) Nawijn de broodnodige rust heeft doen wederkeren in de "gemeente" Hollands Kroon. Nu de geldverslinder Meskers nog ! Weet u nog : het nieuwe Volendam of Oudeschild en wat er verder van onze centen op zijn programma staat. Oók deze kerel is "not done"!

Het gaat de goede kant op @Sam Kooy. Vrouwelijke menselijke burgemeester. Geen door Johan Remkes (VVD ons-kent-ons) op de troon gezette regent die overal al mislukt was, en dat hier herhaalde.

Van Alphen zei

Het gaat helemaal niet de goede kant op, vrouwelijke burgemeester of niet.
    Hollands Kroon is al tientallen jaren een broeinest van corrupte politici die het ons kent ons hoog in het vaandel hebben. Die cultuur verandert niet zo snel, zeker niet met het huidige verziekte ambtenarenapparaat en de slechte voorbeeldfunctie van Den Haag.
    Waar anoniem 1 zijn menig op baseert is niet duidelijk, misschien kan hij/zij een paar positieve voorbeelden geven?