Pensioenen toch omlaag? Wel miljarden naar Italië cs??

• dinsdag 21 juli 2020
  • Categorie:
  • Minister Koolmees heeft de boel geflest.21-7-2020

Pensioenen toch omlaag? Wel miljarden naar Italië cs??

Pensioenen0
    Binnen een maand nadat de overheid en de ‘sociale partners’  een akkoord sloten waarbij geen korting nodig zou zijn, worden de pensioenen alsnog gekort.
    Heel kort gezegd: minister Koolmees heeft de boel geflest. En de vakbonden moeten dat hebben geweten:
    Miljoenen Nederlanders moeten alsnog rekening houden met een lagere pensioenuitkering. De drie grootste pensioenfondsen hebben te weinig geld in kas om aan de eisen van de overheid te voldoen. Als dat zo blijft tot het einde van het jaar volgen er verplichte kortingen voor de pensioenen van ruim 7 miljoen Nederlanders.
    Pensioenen
    Des schijn werd zelfs niet voor één jaar opgehouden. Want reken er maar op dat eind van dit jaar het mes er in gaat op basis van dezelfde problematiek waarover we al jaren horen mompelen.
    In juni zei minister Koolmees dat de meeste kortingen van de baan waren. De vakbonden, werkgevers en het kabinet hadden toen net een definitief akkoord bereikt over een nieuw pensioenstelsel, dat per 2026 moet ingaan. Koolmees versoepelde de eisen voor dit jaar vanwege de Corona-crisis.
    Maar dan zie je dat de details al dusdanig waren dat al die vakbondsmensen er in zijn getuind, om de tuin werden geleid of eenvoudig niet competent waren.
    Pensioenfondsen hoeven daardoor dit jaar minder geld achter de hand te hebben om de uitkeringen te kunnen betalen. Ze moeten eind december een zogeheten dekkingsgraad van 90 procent hebben, in plaats van 100 procent. Maar zelfs die 90 procent zit er niet in, vrezen de grootste fondsen in hun analyses van het eerste halfjaar.
    Niet voor niets wordt dit nieuws nu gebracht, nu mensen op andere zaken gespitst zijn:
    Ambtenarenfonds ABP zit het diepst in de gevarenzone met een dekkingsgraad van 85,2 procent eind juni. “Dat heeft als gevolg dat, uitgaande van de huidige stand, de kans op pensioenverlaging voor volgend jaar reëel is, ook bij de aangepaste regels die minister Koolmees onlangs heeft aangekondigd”, zegt Corien Wortmann-Kool, voorzitter van het grootse pensioenfonds van Nederland.
    Dit komt niet uit de lucht vallen, en het bewijst ten overvloede dat Koolmees gelogen heeft tin samenzwering met zijn onderhandelingspartners. Maar iedereen speelt nu de vermoorde onschuld, heft de handen ten hemel en vraagt hoe dit nu weer kan zijn gebeurd? Het antwoord is simpel genoeg: EU, ECB, rentebeleid euro.
    Veren Of Lood

Unknown zei

Laat koolkoolmees eerst het gestolen geld uit de ABP pot terugstorten. 2 kabinetten hebben al gegraaid uit de pot. Ipv het geld baar Italie en Hongarije te brengen eerst het geld terug naar de eigen mensen. Italie geeft al de inwoners 500 euro ivm de corona crisis en Rutte heeft boter op zijn kop. Als je in nederland een brood steelt krijg je een strafblad en boete en Rutte en zijn voorgangers stelen uit de pot van het ABP dat onze centen zijn. De gepensioneerden moeten ook maar eens baar de Dam of het Malieveld gaan zo lijkt mij.kom gepensioneerden organiseer u en zorg dat de staat het geld terug stort in de kas van het ABP