Kan de oudere in Hollands Kroon zich nog een beetje redden? En wat is daar voor nodig? Wonen Plus Welzijn zoekt het uit

• woensdag 29 juli 2020
  • Categorie:
  • Hollands Koon - ANNA PAULOWNA
    Het onderzoek naar de zelfredzaamheid van senioren in Hollands Kroon wordt weer opgestart.

29-7-2020

Dat melden Wonen Plus Welzijn en de lokaal samenwerkende belangenorganisatie voor ouderen, die het onderzoek doen.
    Via het zogeheten Preventief Seniorenonderzoek wordt in kaart gebracht hoe zelfstandig ouderen nog zijn.
    Begin van het jaar zijn er al een aantal uitnodigingen voor de enquête verzonden naar de inwoners van 85 jaar en ouder. Maar toen moest het project worden stilgelegd vanwege corona. ,,Gelukkig gaat het nu weer beter en zien we met de versoepelingen die nu zijn ingegaan ook weer mogelijkheden om het onderzoek te hervatten’’, aldus Wonen Plus Welzijn.
    Mensen van 75 jaar of ouder worden benaderd voor het onderzoek. Wonen Plus Welzijn hoopt dat zij meewerken aan het project. ,,Want als mensen die vragenlijst invullen geeft dat ons een goed beeld van wat er leeft. Waar lopen ze tegenaan? Wat hebben ze nodig om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te kunnen blijven wonen? Met die antwoorden kunnen we knelpunten vaststellen en inspelen op een goede toekomst voor ouderen in Hollands Kroon.’’

Noordhollands Dagblad