“Hoe een virus ons verstand wegvaagde”

• dinsdag 14 juli 2020
  • Categorie:
  • Corona vaagt ons verstand weg, zegt Hoogleraar Filosofie René ten Bos

29-6-2020

Voormalig Denker des Vaderlands en Hoogleraar Filosofie René ten Dam schreef een urgent boek “De Corona Storm”met als ondertitel “Hoe een virus ons verstand wegvaagde”. De Nijmegenaar met Twentse roots maakte een rit in de auto met me en sprak operhartig over de 26 hoogstukken die de letters van het alfabet volgden van A tot Z. De trigger om het boek te schrijven kwam van een terloopse uitspraak van Marc Rutte, die tijdens een persconferentie had opgeroepen te stoppen met filosoferen omdat het virus anders zou winnen. In de video behandelen we de hoodstukken BEELDEN, FASCIST, HOOP en WAARSCHIJNLIJKHEID.

Cafe Weltschmerz

Dagelijks is te merken hoe hysterisch mensen omgaan met de opgelegde verboden.
    Nederland is Nederland niet meer, we komen om in de regels en de gestapo staat onmiddellijk klaar om je te bestraffen als je een stap verkeerd zet.
    De agressie op straat wordt met de dag verontrustender omdat de ene helft harp stijf vast blijft houden aan de 1 1/2 meter en de andere helft inmiddels zo verstandig is om te weten dat Rutte & CO. de boel belazeren, zoals wereldwijd het geval is.
    We worden voor het lapje gehouden met het aanstaande vaccin, maar dat is nog lang niet klaar zoals ook het geval is met het HIV vaccin wat er na al die jaren nog steeds niet is.