Huisarts Rob Elens wil ondanks verbod toch hydroxychloroquine gaan voorschrijven

• woensdag 24 juni 2020
  • Categorie:

• De Westerse machtselite heeft van meet af aan besloten dat alleen een vaccin van Bill Gates de coronacrisis mag oplossen.

———————————————————————————————————————————-
    Advocaat van Elens bestrijdt op basis van eerdere rechtspraak dat Inspectie bevoegd is om Elens te verbieden zijn beroep uit te oefenen
    —————————————————————————
    ‘Het lijkt wel of mensen niet mogen genezen van Covid-19,’ is een van de bekendste en vaakst geciteerde uitspraken van de Nederlandse huisarts Rob Elens, die ondanks het feit dat hij binnen enkele dagen 10 van 10 corona patiënten met een hydroxychloroquine-zink therapie genas, door de Inspectie werd verboden om hiermee door te gaan. Elens, die zich heeft aangesloten bij Viruswaanzin.nl, laat het er niet bij zitten, en is nu samen met zijn apotheker van plan om HCQ toch te gaan voorschrijven, maar dan ‘off-label’. Hij houdt zich echter aan de regels, en heeft via een advocaat de Inspectie per brief gevraagd om een reactie te geven op zijn voornemen.
    ‘Artsen hebben prescriptievrijheid en zijn vrij om op grond van hun deskundigheid en professionele verantwoordelijkheid een middel aan een patiënt voor te schrijven, ook indien dit een ongeregistreerd geneesmiddel of een off-label indicatie betreft,’ is de argumentatie van Elens. ‘Op grond van artikel 68 van de Geneesmiddelenwet is het toegestaan een medicatie buiten de geregistreerde indicaties (off -label) voor te schrijven wanneer protocollen en standaarden nog in ontwikkeling zijn.’
    ‘HCQ werkt en is niet gevaarlijk’
    ‘Van belang is verder dat er steeds meer aanwijzingen zijn waaruit kan worden afgeleid  dat HCQ effectief is bij de behandeling van COVID-19 patiënten in een vroeg stadium van deze ziekte, indien ook gebruik van zink wordt voorgeschreven. Vanwege de hoge sterfte in het tweede stadium van de ziekte is handelen in de eerste fase geboden.’
    ‘Uit een rapport van de WHO blijkt dat dit middel meer dan 60 jaar wereldwijd in miljoenen gevallen als malariamedicijn wordt toegepast. Op pagina 36: despite hundreds of millions of doses administered in the treatment of malaria, there have been no reports of sudden unexplained death associated with quinine, chloroquine or amodiaquine.’
    ‘Conclusie: als HCQ  zoals voorgeschreven bij auto immuunziekten niet gevaarlijk wordt geacht dan is er geen reden om het in het geval van de behandeling door Zelenko of Elens, met lagere dosis voor veel kortere periode, wel gevaarlijk te achten.’
    Elens’ advocaat eist dat er binnen 4 weken een reactie komt van de Inspectie. Zo niet, dan wordt er ‘beroep wegens niet tijdig beslissen bij de bestuursrechter’ ingesteld. In de brief wordt gewezen op een arrest van de Hoge Raad uit 1986, toen geoordeeld werd dat de Inspectie ‘geen bindende voorschriften mag geven of normen mag stellen voor de wijze van beroepsuitoefening. Die bevoegdheid is voorbehouden aan de wetgever en de rechter.’
    Onderzoek naar HCQ onder valse voorwendselen stopgezet
    De Nederlandse en Europese overheden stopten onlangs voortijdig met een onderzoek naar de werking van HCQ, en dat terwijl al sinds de jaren ’50 de werking en veiligheid van dit middel ondubbelzinnig is aangetoond, en daarom al tientallen jaren op de WHO lijst van essentiële medicijnen staat. Het gerenommeerde The Lancet had desondanks een studie gepubliceerd waaruit zou blijken dat HCQ gevaarlijke hartritmestoornissen* kan veroorzaken, en niet werkt bij Covid-19 patiënten.
    (Een bijwerking die bij slechts 135 op de 1,5 miljoen mensen voorkomt, en dan alleen als gevolg van een combinatie met bepaalde hartmedicijnen).
    Kort daarna moest The Lancet dit artikel weer intrekken en zichzelf rectificeren, omdat er enorme fouten in het artikel waren gemaakt, en de studie ook nog eens enkel gebaseerd was op enkele vage, onbetrouwbare data van een louche bedrijfje in Chicago. De bekende chemicus en nanotechnoloog Willem Engel concludeerde daarop dat ‘dit geen domme fouten meer zijn, maar moedwillig’ is gedaan.
    Recente officiële onderzoeken zouden ook de werking van HCQ bij Covid-19 patiënten hebben ontkracht, maar al deze researchers lieten -hoogstwaarschijnlijk opzettelijk- het belangrijkste element van de werking van deze therapie buiten beschouwing, namelijk het gelijktijdig toedienen van zink.
    De reden? De Westerse machtselite heeft van meet af aan besloten dat alleen een vaccin van Bill Gates de coronacrisis mag oplossen. Dat is dan ook exact wat minister Hugo de Jonge in april zei tegen Frank Ruesink, wiens oudste zoon destijds ernstig ziek werd na de BMR vaccinatie.
    Xander

Yessa zei

Heel graag zou ik willen zien welke wetenschappelijke onderzoeken dr Elens gebruikt voor de onderbouwing van zijn gebruik voor HCQ. Ik communiceer met Zembla en heb goede linken nodig.