VVD’ers beginnen nu ook met belegering van FVD-coalitie in Brabant: ‘Droevig, zo weinig bezwaren!’

• woensdag 29 april 2020
  • Lars Ruiter, VVD-raadslid in Hollands Kroon zegt: Omdat we niet altijd linksaf hoeven, mijn steun hebben jullie VVD Brabant.

Tim Engelbart 29-4-2020

Nadat de linkervleugel van het CDA in Noord-Brabant eindeloos gehuild heeft over de aanstaande coalitie met VVD en Forum voor Democratie, beginnen nu ook de doorgewinterde sociaal-liberalen van de VVD zich te roeren. Onder aanvoering van oud-Kamerlid Frans Weisglas wordt er gehuild dat er totaal geen coalitie met de partij van Thierry Baudet gesloten mag worden.

De onderhandelingen zijn nog niet rond, maar het einde nadert: binnenkort heeft Noord-Brabant weer een coalitie, bestaande uit VVD, FVD, CDA en een lokale partij. De CDA’ers die tien jaar geleden door het lint gingen om de gedoogconstructie met de PVV laten zich nu ook weer horen en vinden massaal dat FVD dient te worden uitgesloten.
    De onrust slaat over naar VVD, waar personen van linkse signatuur zich nu ook beginnen te bemoeien met de coalitievorming. Zoals Frans Weisglas, die het “droevig” vindt dat zijn partij dreigt in het coalitiebootje te stappen met de vermadelijde Forummers. Weisglas:
    “Ik vind het droevig dat je vanuit de VVD Brabant en landelijke VVD nauwelijks bezwaren tegen coalitie in Brabant met Forum voor Democratie hoort. Kom op, beste partijgenoten, laat u ook horen.”
    Jammer genoeg voor de oud-Kamervoorzitter zijn er ook nog genoeg VVD’ers te vinden die het onzin vinden dat de partij zich altijd zou moeten uitleveren aan linkse partijen. Lars Ruiter, VVD-raadslid in Hollands Kroon, zegt:
    “Oud Tweede Kamervoorzitter Frans Weisglas roept zijn partijgenoten op zich te laten horen over de coalitievorming in Brabant. Bij deze:
    Omdat we niet altijd linksaf hoeven, mijn steun hebben jullie VVD Brabant. Laat FvD die verantwoording ook maar eens nemen. Succes!”

Ook de VVD Noord-Brabant lijkt zich niet veel aan te trekken van de wapperende vinger van de VVD-prominent. De ‘FVD-coalitie’ binnenkort dus op het bordes van het Provinciehuis? Wie weet!
    DDS

Frans Weisglas is geen VVD'er, maar een extreem linkse idioot die heult met de communisten. Dat nog naar de man geluisterd wordt binnen de VVD is een raadsel. Politici, ongeacht welke, behoren uit naam van de democratie niemand uit te sluiten, behalve uiteraard moordenaars en Weisglas en veel andere politici die tegenwoordig om het hardst SAMEN roepen sluiten de hun niet welgezinde mensen(zo'n 3 miljoen) uit.