Meer inwoners met corona in Noordkop, nu ook op Texel

• vrijdag 20 maart 2020
  • Den Burg - Het aantal positief geteste coronapatiënten in de Kop van Noord-Holland is volgens de officiële cijfers van het RIVM gestegen naar dertien, waaronder ook de eerste twee gevallen op Texel.

Suzanne Rijnja 20-3-2020

In de gemeente Hollands Kroon steeg het aantal corona-patiënten in een dag van één naar drie, in Schagen van vijf naar zes en in Den Helder van één naar twee.

Texel was officieel nog coronavrij tot donderdag de eerste twee bevestigde patiënten werden gemeld, onder wie een huisarts.

De eerste patiënt is dinsdag naar het ziekenhuis in Alkmaar verwezen en daar opgenomen. Ook gezinsleden van de man zijn besmet, al zijn ze niet opgenomen in de cijfers van het RIVM. Het gaat om een docente en een leerlinge van middelbare school OSG De Hogeberg. Volgens waarnemend rector Corrie Eriks heeft de docente verkoudheidsklachten en is ze sinds donderdag 12 maart thuisgebleven. Voor die tijd had ze geen klachten. De docente geeft les aan de groepen B3a, K4a, M3b en M4a. De leerlinge zit in vwo 5 en is, toen ze op 13 maart een beetje hoestte, naar huis gestuurd.

De besmette huisarts kreeg begin deze week koorts en luchtwegklachten. Vanaf dat moment bleef hij thuis en heeft hij geen patiënten meer gezien. Het gaat om milde klachten; hij hoeft niet te worden opgenomen in een ziekenhuis.

Noordhollands Dagblad

Dekker zei

Twee jaar geleden tijdens de griep zijn in Nederland bijna 10.000 mensen aan die griep overleden, wereldwijd zijn er meer dan een 1/2 miljoen overleden.
    Op dit moment staat de teller in Nederland helaas op 76 doden en 2460 geïnfecteerden en we zullen nog wel een lange weg te gaan hebben.
    Het zijn de cijfers van het RIVM, maar vanaf dag 1 van het uitbreken van de Corona crisis heeft het RIVM gegrossierd in ernstige fouten, ook recent weer zoals Rutte bevestigde in zijn toespraak. PVV en FvD wilden een totale lockdown, de overige partijen waaronder de Senioren stemden tegen de ingediende motie. Een paar dagen later reeds blijkt dat juist die 2 partijen, door de overige partijen verguisd, gelijk hebben. Vanavond mag onze dappere Koning aankondigen dat het land in een totale lockdown gaat. Kan Rutte zich verschuilen achter zijn rug zodat hij de blunder van een paar dagen geleden niet hoeft uit te leggen. Wat hebben we toch een stel incompetente bestuurders in dit land en niet te vergeten in Brussel.

Beste Dekker, kun je uitleggen wat er beter is aan een totale lockdown? Wat vind je van de redenen van het kabinet om dit niet te doen?

Dekker zei

Anoniem 2, Dit kabinet loopt zoals gewoonlijk achter de feiten aan, geadviseerd door het fout op fout stapelende RIVM.
    De totale lockdown komt er gerust wel en dan zijn de redenen van dit kabinet om het niet te doen achterhaald. Dus wanhoop niet, de maatregel komt er heus wel. Het mag een paar doden extra kosten wat het kabinet tot nu toe besloten heeft maar een kniesoor die daar op let.

MOOIE KIJKTIP VOOR VANDAAG:

www.youtube.com/user/DutchNatOperaBallet.

14.00 UUR.

Wegens uitstel van de livevoorstelling i.v.m. Corona.

Beste Dekker, het is allemaal heel eng, maar ik wanhoop niet. Je geeft geen antwoord op mijn vraag wat er beter is aan een totale lockdown en wat je vindt van de redenen van het kabinet om dit niet te doen? Dat wil ik wel graag weten.

Dekker zei

Laatste anoniem, inmiddels moet het u toch ook duidelijk zijn geworden dat Rutten kiest om de bevolking bewust besmet te laten worden om de economie zo min mogelijk te schaden? Dat heeft Rutte samen met het RIVM zelf verkondigd. Dat er misschien wel 100.000 doden of meer kunnen vallen door zijn manier van (niet) handelen moeten we maar op de koop toe nemen dan?
    De totale lockdown komt er gerust wel, helaas net zoals met de scholen het geval was, maar veel te laat met als gevolg duizenden onnodige doden.
    Begrijpt u het nu of speelt bij u net zoals bij Rutte ook de gedachte dat de economie belangrijker is als grote aantallen doden?
    Rutte is een schande voor het land en voor de politiek. https://ejbron.wordpress.com/2020/03/21/video-pieter-lakeman-de-intensieve-zorg-werd-onder-kabinet-rutte-bijna-gehalveerd/

Dekker zei

anoniem, misschien kunt u deze link openen om aan te geven hoe verkeerd Nederland bezig is: https://twitter.com/hashtag/Coronavirusnl?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Eembeddedtimeline%7Ctwterm%5Elist%3AVeren_of_Lood%3Anationaal&ref_url=http%3A%2F%2Fverenoflood.nu%2F
    u

Van Alphen zei

Om aan alle discussie over wel of geen lockdown kunnen we gerust stellen dat een totale lockdown in Nederland er niet in zit, want wie moet dat gaan handhaven?
    Rutte heeft het politieapparaat weg bezuinigd dus er zijn veel te weinig agenten op straat om te handhaven.
    Bovendien heeft de "beste" Premier aller tijden ook nog met zijn maat Martin van Rijn, die in het recente verleden als PvdA minister als een olifant door de gezondheidszorg is gebanjerd, het aantal ziekenhuisbedden onverantwoord teruggebracht en het aantal IC bedden gehalveerd. En die 2 asociale heerschappen moeten dan de Corona crisis oplossen?