’Zon op Waarland’: 288 zonnepanelen voor ’dakloze’ particulieren

• woensdag 27 maart 2019
  • Waarland - De Noord Hollandse Energie Coöperatie (NHEC) gaat een zonnecentrale met bijna driehonderd zonnepanelen ontwikkelen op een bedrijfsdak van bouwondernemer Remco Broersen aan de Wurft in Waarland.
    Richard Zut 27-3-2019
    ’Zon op Waarland’ gaat het project heten en de NHEC gaat hier namens bewoner-investeerders 288 zonnepanelen op zijn dak te leggen. Bewoners in Waarland en wijde omgeving kunnen inschrijven (afhankelijk van de postcode). Zij betalen 300 euro per zonnepaneel met een verwacht rendement van 7%, waarmee zonnestroom voor eigen gebruik wordt afgenomen. NHEC-voorzitter Vera van Vuuren uit Sint Maartensvlotbrug spreekt van een ideale oplossing voor wie zelf geen geschikt dak voor zonnepanelen heeft.
    Dinsdagavond 2 april om 19.30 uur is er een voorlichtingsbijeenkomst in het Dorpshuis Waarland met voorlichting over het project door de NHEC, Manuel den Hollander en Michiel Bruijn en dakeigenaar Remco Broersen. Meer informatie is te vinden op www.nhec.nl/zonopwaarland/.

Noordhollands Dagblad

7% onwaarschijnlijk hoog Dit is echt niet mogelijk
    energiebelasting gaat ieder jaar naar beneden dus ook het rendement

En wat lezen we daar:
    'NHEC-voorzitter Vera van Vuuren'.
    Was Vera van Vuuren niet jaren lang bij Kop en Munt'?
    Projecten met subsidies bedenken.
    Echter pas op:
    Zonnepanelen niet op je eigen dak is dat mogelijk? Tot heden niet!
    En er staat: 'een VERWACHT rendement van 7%'.

Oplichters moeten worden gearresteerd.
    Vooral subsidievreters moeten 3000 keer gecontroleerd worden.
    Subsidie terug betalen als het met 2 jaar niet rendeert.

Wij betaalden na aftrek van de BTW iets meer dan €4000,00 voor 16 moderne zonnepanelen + toebehoren(opbrengst in 1 jaar 4400 KW). Dus €300,00 per paneel voor een collectieve inkoop is veel te veel. Bovendien moeten we maar afwachten hoe het verder met de saldering gaat want dat het voor deze regering te duur wordt is wel zeker en om dan te verklaren dat het verwachte rendement 7% is, is nergens op gebaseerd.
    Plak er het etiket duurzaam op en werkelijk alles is tegenwoordig geoorloofd, ook oplichterij zoals in het geval van Vera van Vuuren.
    Reken zelf maar uit: €300,00 per paneel voor een particulier bij grootschalige inkoop door een bedrijf is veel te duur, bovendien kan de BTW afgetrokken worden door de investeerder. Ik denk dat een paneel voor Van Vuuren niet meer kost dan €100,00 incl. montage. Kortom, Remco Broersen en Vera van Vuuren belazeren de boel.

Bedankt voor de waarschuwende tip, wij dachten ook al dat Remco Broersen en Vera van Vuuren de boel Remco Broersen belazeren.

Waarom is het bestuur van de NHEC nergens te traceren op hun website? OPM, Other People's Money: handige constructie om financiering zo rond te krijgen.