Informatieavond over dementievriendelijk Hollands Kroon

• woensdag 20 maart 2019
  • Hollands Kroon - 10 april  in Keizershof aanvang 19.30 uur

Informatieavond over dementievriendelijk Hollands Kroon

De komende jaren krijgt de samenleving steeds meer te maken met dementie. Hoe wordt Hollands Kroon dementievriendelijk? Daarover willen wij graag met u in gesprek! Daarom nodigen we u uit om deel te nemen aan een informatie- en uitwisselingsavond over dit onderwerp op woensdagavond 10 april. Dit vindt plaats van 19.30 tot 21.30 uur in Keijzershoff, Vreedenhoff 66 in Anna Paulowna. Aanmelden kan via de oranje button op deze pagina.

Programma

Samen maken we onze gemeente dementievriendelijk. Tijdens deze avond bespreken we wat hiervoor nodig is. Hoe de omgeving mensen met dementie erkent en aanvaardt zonder vooroordelen en taboes. Dat ook mantelzorgers, partners, familie en vrienden van de mensen met dementie erkenning vinden voor hun positie en ondersteuning krijgen bij hun taak.

Waarom een dementievriendelijke gemeente?

Eén op de vijf Nederlanders krijgt dementie. Omdat we steeds ouder worden, stijgt het aantal mensen met dementie in 2040 naar verwachting naar 550.000. Dat betekent dat meer inwoners én organisaties in Hollands Kroon dagelijks te maken krijgen met dementie.
     Samenwerkende partijen
    Netwerk Dementie Noord-Holland-Noord, Stichting Geriant, Stichting Wonen Plus Welzijn, Stichting Alzheimer Nederland - afdeling Noord-Holland-Noord, Woonzorggroep Samen, Stichting Mantelzorgcentrum, L.S.B.O. Hollands Kroon, Incluzio, Wmo-adviesraad Hollands Kroon, Sportservice Hollands Kroon en de gemeente Hollands Kroon.

Meer informatie

Heeft u inhoudelijke vragen? Neem dan contact met ons op. Ook kunt u kijken op de website www.samendementievriendelijk.nl.

HK