Zaak windmolen Terdiek op agenda Raad van State

• woensdag 13 februari 2019
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - NIEUWE NIEDORP -
    Het is de laatste kans voor Wim en Carolien Luiken uit Nieuwe Niedorp om hun gelijk te halen.
    Lydia Jasper 13-2-2019

Op donderdag 12 maart dient hun zaak tegen de gemeente Hollands Kroon bij de Raad van State in Den Haag.
    De familie Luiken ageert tegen de verleende vergunning voor het vervangen van de windturbine van hun overburen aan de Terdiek 16. Zij vrezen voor meer geluidsoverlast. ,,De masthoogte blijft hetzelfde, maar de wieken worden twee meter langer’’, zegt Carolien Luiken. ,,We krijgen een heel ander aangezicht met een windmolen die ook nog breder is dan het huidige exemplaar.’’
    De rechtbank verklaarde in juni vorig jaar hun beroep tegen de vergunning ongegrond. Overbuurman Hans Bood zei toen dat de molen nog zeker vijf jaar blijft staan vanwege het onderhoudscontract.
    Noordhollands Dagblad

Dekker zei

Helaas een kansloze missie, de Raad van State is geen rechtsprekend orgaan meer, maar een politiek orgaan wat de opdrachten uit Den Haag krijgt.
    Wat we democratie noemen is allang verleden tijd en het wordt met de dag verontrustender voor het gewone volk. Helaas zien de meeste mensen nog steeds niet in dat het helemaal de verkeerde kant uit gaat.