Keek op de Week (26 en 27) met kermis, Breedband en.....

• maandag 9 juli 2018
  • Categorie: , , , ,
  • Hollands Kroon - Dieptepunten in Hollands Kroon van week 26 en 27 van 2018 (26 juni tot 8 juli).

1. Kermis Hippolytushoef

Fantastisch zoals een hok vol ambtenaren, wethouders, gemeenteraadsleden en B&W het voor elkaar krijgt de bevolking van Wieringen op stang te jagen door te dreigen de kermis niet door te laten gaan. Een jaar lang traineren, rekken en valse hoop wekken onder de mensen is de methode waarmede het bestuur in dit land elke keer maar weer de methode van het murw maken weet te vervolmaken
    totdat .............? Ja totdat, waarschijnlijk is die hele kliek te vast gerot in procedures en te stom om een geschiedenisboekje te lezen en te zeer overtuigd van het eigen gelijk (recht) om in te voelen wat er dan gebeuren kan. Waarom moet zoiets uitgespeeld worden tot vlak voor de kermis?

In elk geval lukt het Nawijn de nodige ergernis onder het volk aan te boren door de botsautootjes te verbieden en/of te verplichten op een andere plaats te gaan staan omdat de Veiligheidsregio geadviseerd heeft dat de huidige opstelling, waar de botsautootjes zeker al zo’n 30 jaar staan, ongewenst is. Vervolgens refereert Nawijn naar een ernstig ongelijk tijdens festiviteiten met zwaar rollend materieel en klaar is Kees; geen botsautootjes daar. Adviezen kun je ook naast je naar leggen en commissies redeneren zuiver theoretisch en is die commissie wel uitgevraagd? Was het voldoende voor Nawijn om met het advies op een A4-tje in de hand de apostel van de veiligheid uit te hangen? Wat zijn de werkelijke redenen achter dit toneelstukje; het instellen van een brandwacht is toch voldoende?

Ga maar eens kijken op de megabite projecten op Agriport hoe daar met risicovolle werkzaamheden, die toch moeten gebeuren, wordt omgegaan.

2. De gas jojo van Slootdorp

Op 17 december 2017 keurt de VVD karaktervastheid Wiebes (Min. E.Z.) het plan tot gaswinning bij Slootdorp goed. Op 25-04-2018 trekt deze knul de vergunning weer in om tegemoet te komen aan de bezwaren van omwonenden. Zal te maken hebben met aardbevingen in Groningen en dat zal best; in Groningen is inmiddels ruim 2000.000.000.000 (=2000 miljard) m3 gas gewonnen wat tot bevingen en schades leidt maar als bij Slootdorp maximaal 1.000.000.000 m3 uit de grond gehaald zal worden is het maximum wel bereikt. Dat is zoiets als 2000 appels met 1 appel vergelijken en desondanks keurden de rechters in hun opperste rechtsgeleerdheid de bezwaren gegrond zodat vrindje Wiebes alles nog even moet laten narekenen om over een paar maanden met een andere uitslag van het rekensommetje voor de dag te komen om de vergunning alsnog te verlenen.

JAS; toch wel bijzonder dat maar een paar mensen hoeven te klagen over theoretisch mogelijke nadelige gevolgen van gaswinning en de bezwaren worden gehonoreerd terwijl men de duizenden mensen die aantoonbaar last hebben van de ultra-frequenties etc. van windmolens door die hooggeleerde pinguïns in de kou worden gezet. Rechtelijke macht verweven met politiek?

3. Breedband

Voor alle duidelijkheid; JAS is niet tegen breedband maar tegen subsidiëring ervan en het voorweken ervan door een VVD-ertje in de gemeenteraad die zich, nadat het voorstel tot subsidieverlening ad. €5.000.000. door de raad goedgekeurd was, uit en oogpunt van belangenverstrengeling uit de politiek terugtrok. Ze leren snel daar bij de VVD; afgekeken van de voorzitter?

Inmiddels is het minimum aantal aansluitingen bijna bereikt en kunnen dan de leden van de coöperatie hun bijdrage doen. Kwekers en boeren etc. kunnen de kosten voor 100% afboeken als bedrijfskosten; hoe het bij particulieren gaat weet JAS niet maar deze kosten zullen waarschijnlijk niet aftrekbaar zijn. Is subsidie een vorm van inkomen?

4. Meskers en onnozele Groen Links

Groen links Hollands Kroon prijst Meskers de VVD-hemel in wegens diens fenomenale prestatie een megabite firma gevestigd te doen krijgen op Agriport. Meskers, het genie dat succesverhaal Kooyhaven erdoor kreeg, heeft de smaak kennelijk te pakken en haalt Microsoft (omzet 2016 ongeveer €100.000.000.000 – winst 2016 ongeveer €25.000.000.000 - JAS: wat heel hoog is) over om zich in de klei van de Wieringermeer te vestigen.

Toch vreemd dat zo’n kei van een wethouder vrijwillig afscheid nam uit het college van B&W om zich eind 2017 niet te hoeven verantwoorden voor de raad wegens het geklungel op financieel gebied en nu als wethouder Economische Zaken even op korte termijn de megabite buit binnenhaalt. Heeft Meskers dat echt alleen gedaan of heeft hij een zetje uit Den Haag gehad die een vliegtuigkaartje voor hem gekocht hebben om zich te melden op de headquarters te Redmond Washington?

Redactie JAS

De rechterlijke macht in Nederland is gezien het aantal zeer merkwaardige uitspraken al lang niet serieus meer te nemen.
    Rechters, voor het leven benoemd, met bijbanen en inkomsten die niet opgegeven behoeven te worden is vragen om moeilijkheden en die krijgen we dan ook, dag in dag uit.

Sam Kooy zei

Namen noemen ? Kermis Hippolytushoef naar de knoppen: NAWIJN; Gas-Wiebes: Belastingdienst naar hel en toch weer baantje terug; Breedband: Opdewheeg voormalig raadslid VVD; Meskers: de vandaag nog lege Kooyhaven en nóg véél meer. Van welke club deze lieden ? Allen VVD'ers. Inwoners ? Sukkels die op dit soort figuren hebben gestemd.