Optie gemeente: woning opkopen bij burenruzie

• woensdag 15 november 2017
  • Categorie:
  • Hollands Kroon - Wieringerwerf - Ambtenaren van Hollands Kroon hebben voorgesteld om een woning te kopen om zo een jarenlange burenruzie in Wieringerwerf te beslechten.
    Mike Deutekom

De optie werd door het gemeentebestuur echter direct van tafel geveegd, zegt woordvoerder Ben Bruin.

In de Planetenlaan in Wieringerwerf hebben twee (groepen) buren al jaren ruzie met elkaar. Met rechtszaken en procedures bij de gemeente maken de partijen elkaar het leven zuur. Om het conflict op te lossen hebben ambtenaren voorgesteld om als gemeente één van beide partijen uit te kopen.

In een memo uit september 2016 wordt het college voorgesteld voor de koop van het pand van en het het betalen van een afkoopsom een van de families vijf tot zes ton uit te trekken. In dat bedrag zijn kosten opgenomen als de koopsom van het pand, aflossing van de hypotheek, verbouwingskosten, vele bouwtekeningen, juridische bijstand en het kopen en verbouwen van een nieuw bedrijfspand.

Fouten

De gemeente zou voor dat bedrag moeten opdraaien omdat 'in de afgelopen jaren aantoonbaar fouten door de gemeente zijn gemaakt tijdens het oplossen van het geschil. Het is lastig te zeggen wie welke fouten heeft gemaakt en welke kosten aanwijsbaar verwijtbaar aan de gemeente toe te rekenen zijn, want het is inmiddels een domino-effect geworden", aldus de ambtenaar.

___________________________________________

Slepend conflict beëindigen door partij uit te kopen

___________________________________________

Met het pand kon Hollands Kroon in het geval er tot aankoop was over gegaan waarschijnlijk weinig beginnen.  'Aangezien het pand waarschijnlijk onbruikbaar en onbewoonbaar is en de buren waarschijnlijk hun pijlen op de nieuwe bewoners zullen richten, kan de gemeente niet veel met het pand. Het slopen en er een parkeergelegenheid van maken lijkt dan de beste optie', staat in het memo.

,,Er zijn meer opties in dat memo genoemd. Het kopen van het pand was echter een puur theoretische optie, die bestuurlijk direct van tafel is geveegd", zegt gemeentewoordvoerder Ben Bruin.

Noordhollands Dagblad

Veel gekker kan het toch nauwelijks worden?

Hoeveel "verwarde mensen" werken er in het ambtenaren apparaat bij Hollands Kroon?

Ik heb ook weleens ruzie met de buren. Mag ik ook 600.000,00 euro?

Dit land is stuk. Ik wil een nieuwe.

Wordt het zo langzamerhand niet eens tijd dat de grove bezem door dat volstrekt incompetente zooitje op het gemeentehuis wordt gehaald?
    Verantwoordelijke politici op de stronthoop dus dan ook de verantwoordelijke ambtenaren.

Ik denk dat ik ook maar eens ruzie ga maken met de buren; ga ze meteen bellen en zeggen dat wij ruzie hebben.

Kan de gemeente dan ook mijn woning bij windmolen opkopen aub?

Theo Moras zei

Gemeente woordvoerder Ben Bruin kan beter precies uit de doeken doen hoe dit allemaal is ontstaan.
    Wanneer dit allemaal eerlijk naar buiten wordt gebracht zullen er nog meer koppen rollen
    En wie zal of zullen daar de oorzaak van zijn?
    Ook die zouden onmiddellijk het veld moeten ruimen in deze totaal ontspoorde gemeente waar een aantal zgn. "Zure Gekken" al jaren lang mee worden geteisterd door een aantal macht-wellustelingen die hun functie domweg misbruiken en ze het leven zuur maken.

Er moet nu eens een lijst gemaakt worden van gevallen waarin door niet handhaven van de gemeente er burenruzie is ontstaan. En met gevolg jarenlange procedures. Ook uit de Anna Paulowna tijd en natuurlijk moeten zij schadeloos worden gesteld.
    Zijn er nog eerlijke ambtenaren op het gemeentehuis die hiervoor uit durven komen?

Bakker zei

Ook in dit geval zijn er door de gemeente onterechte vergunningen afgegeven. Precies zo in van Ewijcksluis waar de vrienden van wethouder Groot en burgemeester Nawijn, de Coöperatie ZAP, ten onrechte een bouwvergunning kreeg op basis van een fors aantal onterechte verklaringen, verzonnen door het ambtenaren apparaat van wethouder Groot.
    De vraag is hoe vaak dit is voorgekomen in deze gemeente en hoe vaak het nog steeds voorkomt.

Hollands Kroon kweekt zelf steeds buren ruzies door niet te handhaven!

Dit zijn geen buren ruzies!
    Ik ben het helemaal eens met alle bovenstaande schrijvers. Hollands Kroon zegt altijd dat het een buren ruzie is maar dat zijn het niet. Ze wentelen de ontstane geschillen die ontstaan enkel door die zelfde Hollands Kroon, maar geven altijd de buren de schuld om zelf de verantwoordelijkheid niet te willen nemen en geen blaam treffen. Dat is lafheid en bewezen dat hier ook machtsmisbruik en belangen verstrengeling duidelijk aanwezig is. De hoofd verantwoordelijke voor al deze schandalen Burgemeester J.Nawijn die zijn arrogante ambtenaren corps niet meer in de hand heeft en de grootste onschuldige slachtoffers de fam.Lombaard en andere buren die niets doen laat barsten met al hun kosten en vuile was. De veroorzaker Fam.Bleijerveld die niet aan de uitspraken van de rechters wil voldoen nog beloont word met 5 á 6 ton. Hier mee word illegaal handelen bij Hollands Kroon goed beloont! We moeten de zaken nu eerlijk en precies eens omdraaien en de bezwaarden te gemoed komen omdat bewezen is dat Hollands Kroon heel veel procedure fouten ter kwade trouw maakt en hier nog steeds mee verder gaat. Was de “ zure gekken kwestie” nog niet genoeg Japie!!!! Pak je boel en solliciteer bij het leugens gilde.
    De bezem door dit apparaat voordat de begroting 2018 helemaal niet meer te houden is en de onschuldige inwoners van Hollands Kroon hier ook het slachtoffer van worden. Maar dit schandaal zal ongetwijfeld grote consequenties voor Hollands Kroon met zich mee brengen, ook met de verkiezingen in aantocht.

Helemaal mee eens met bovenstaande reacties, wordt tijd dat er van hogerhand wordt ingegrepen, net als er toenderijd in Wieringen is gebeurd.

Kapitein Rob zei

Hoe het ook zij; straks hebben alle burgers ruzie met de gemeente Hollands Kroon; een feit waaraan het bestuurlijk gepruts van B&W + raad + ambtenarij, over de ruggen van de burgers, de volle schuld draagt. De verkoopfilosofie van HK volgend zouden alle burgers nu uitgekocht worden door HK. Een bedragje wat makkelijk de €10.000.000.000.overschrijdt en VVD vrindje Rutte zal zeker begrip opbrengen voor de acties van zijn VVD-en CDA ondergeschikten; dus gaarne actie in deze gemeenteraad van HK, dan kunnen wij allen vertrekken naar betere oorden zonder ons elke dag te hoeven ergeren aan deze bestuurswaanzin,idioterie , bestuurlijke degeneratie a la een bananenrepubliek en psychologische oorlogvoering.