Motorcrossterrein wordt onderwerp verkiezingsstrijd

• donderdag 1 maart 2007
  • Categorie: , ,
  • 1 maart 2007 - Noordkop  -  Het al dan niet realiseren van een motor­crossterrein in de Wieringermeer is toch nog op de politieke agen­da komen te staan voor de ko­mende verkiezingen.

De lijst­trekkers van CDA, PvdA en VVD in de Provinciale Staten roepen om het hardst voor de komst van een crossterrein te zijn.
    Aanleiding van dit politieke ge­vecht om de stem van de crossers is een e-mail van Piet Idema, de voorzitter van de Noord-Hol­landse Motorsportfederatie. Ide­ma stuurde de leden van de fede­ratie een mailtje waarin hij zijn verbazing uitspreekt over het uitblijven van standpunten in de verkiezingsprogramma’s over een motorcrossterrein. „Er ligt een Statenbrede toezegging om met spoed te zorgen dat er een cross/trailterrein in de gemeente Wieringermeer wordt gereali­seerd. Nu zijn er op 7 maart weer verkiezingen voor Provinciale Staten. In de verkiezingspro­gramma’s van alle partijen is er niet een die een paar zinnen heeft opgenomen over een cros­sterrein. Dat is teleurstellend."
    Idema roept in zijn mail naar de leden op om daarom komen­de zondag weer te gaan wildcros­sen, om zo de politiek ’met hun neus op de feiten te drukken’.
    Maar zover hoeft het mogelijk niet te komen. Want direct rea­geerde VVD-lijsttrekker en gede­puteerde Ton Hooijmaijers op de mail van Idema. „Ik ben van me­ning dat er ruimte genoeg is om ook voor het motorcrossen in Noord-Holland een vaste plek te vinden, daarom heb ik mijn bestgedaan om rekening te houden met alle belangen, maar ook om een plekje te vinden."
    Deze reactie is reden voor Ide­ma om de motorcrossers een VVD-stemadvies mee te geven. En dat valt weer verkeerd bij Pe­ter Visser en jaap Bond, de lijst­trekkers van respectievelijk PvdA en CDA. In een mail aan de motorcrossers laten zij het vol­gende weten: „Bij de behande­ling van het streekplan in 2004 is het juist de VVD geweest die sa­men met Groenlinks de voorge­stelde locaties eruit hebben ge­haald. Het is aan een motie van PvdA en CDA en de steun daar­voor van D66 te danken dat er in 2005 weer schot kwam in de zaak." Volgens hen is het belang van de motorcrossers de laatste jaren juist niet gediend door de VVD, maar door PvdA en CDA.
    Bron: NHD